/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
bugtende flod
Fra : svendgiversen
Vist : 226 gange
60 point
Dato : 30-03-18 21:29

Igen et fantastisk billede på google,

jeg lærte engang hvorfor et vandløb ikke løber lige ud, men bugter sig mere og mere,
husker ikke hvorfor, måske noget med coriolus kraften?

Men hvordan får jeg kopier af disse forsider ind på min PC og senere udskrevet??

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 70 point
Dato : 30-03-18 21:52

Højreklikker på billedet og kopierer - gemmer på PC

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-04-18 17:31

Når en å ikke løber helt lige ud, opstår der en lidt hurtige strøm i den ene side,
og en langsommere fart i den anden indre side.

Det kan føre til mere nedbrydning af den ydre åbrink og aflejring vej den anden,
og så begynder eventyret om hvorfor vandløb bugter sig.

Ved ikke om det er forklaring nok, coriolus har vist andre effekter?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-04-18 16:39

Tak for svaret poten.