/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Xzound MBT-10 BT
Fra : Sandvad261
Vist : 498 gange
200 point
Dato : 29-03-18 17:25

Nogen her der kender den her radio fra T Hansen.
Den kører sådan set fint nok, men der er nogle ting jeg ikke kan finde ud af.
Når jeg sætter min Iphone til radioens AUX indgang, så er der en for lav lyd i højtalerne, er der på den radio mulighed for at justere indgangssignalet op ???
Hvordan fastholder jeg stationerne på FM.
Hvordan får jeg den til at starte på den kanal efter at radioen har været slukket.
Hej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-03-18 17:27

Hvilken radio??? Når du sætter iPhone til, skal du styre lyden fra din iPhone.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-03-18 19:55

Til Bille1948
Navnet på radioen var jo navnet på mit spørgsmål " Xzound MBT-10 BT "
Min telefon er en Iphone 6 og jeg har i menuen sat musik til fuld skrald.
Hej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-03-18 21:18

Hvis du havde læst den medfølgende brugsanvisning, ville du have set dette:

TILSLUT IPOD/IPHONE
Stik iPod/iPhone USB-kablet i frontpanelets USB-stik, hvorefter enheden automatisk begynder
at afspille indholdet på iPod/iPhone.
* iPod/iPhone USB-kabel medfølger ikke.
IPOD/IPHONE STYRING AF MUSIKAFSPILNING
Tryk og hold knappen /iPod ctrl nede på frontpanelet for at skifte mellem de to styringsmuligheder:
* iPod styring: Bruger iPod/iPhone til at styre afspilningen.
* Panel styring: Bruger panelets knapper til at styre afspilningen.
Bemærk: Kontrollér, at iPod/iPhone kablet er korrekt tilsluttet. Og brug kun godkendte iPod/iPhone kabler.

Du skal altså ikke tilslutte via AUX indgang på radio.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 29-03-18 22:05

Til Bille
Jeg mener selv at jeg har læst denne brugsanvisning flere gange men jeg har ikke fattet det.
det lille er det et mini USB det hedder som man sætter i mobilen og den anden ende der sidder der et godt gammeldags USB stik, det sætter jeg i radioen så kan jeg lade på min mobil, men du mener alså ud fra det du skriver til mig at jeg også kan få lyd ud fra det lille stik og så ind på radioen.
Det vil jeg lige afprøve i morgen.
Hej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-03-18 22:52

Det er et ladestik, og ikke et mini USB, men det er korrekt, at der er et USB stik i den anden ende.

Sidstnævnte skal ind i radioen.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 30-03-18 21:36

Nej Bille
Den gik ikke, med det hvide kabel kunne man ikke få lyd igennem.
jeg har set mig lidt omkring, og jeg kan se at Iphone 7 der kan kun det hvide kabel også til lyd.
Men jeg har fået en ide, og den går ud på at jeg vil købe en lille forstærker som byggesæt der kører på 12V og så sætte den imellem til radioens AUX indgang for på den måde at hæve indgangssignalet for så igen at få en kraftiger lyd ud.
hej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-03-18 22:07

Radioen understøtter op til iPhone 5, så glem resten.