/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
udelader betaling, forretning
Fra : warrior
Vist : 193 gange
50 point
Dato : 25-03-18 22:21

Hej
Jeg kender en forretningsdrivende som har en mindre restaurant. En gruppe har været der og spise, men havde ingen penge. Meldte ud det bliver gjort senere, men 2 mdr. senere er dette ikke sket. Efter hvad ejeren har oplyst har politiet kontaktet vedkommende, som udtalte han ikke har pengene. Politiet har så efterfølgende sagt det bliver svært at få dem. Man må da kunne stævne ham el. lignende for at få ham til at betale? Skylder man til staten skal de jo nok finde ud af at få deres penge.
Mvh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-03-18 22:25

Ja, det hedder et civilt søgsmål.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 26-03-18 06:25

koster en masse penge,og man får ikke noget ud af det i 99% tilfælde

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-18 08:44

Har ejer kvittering/ underskrift, ellers er der intet at hente, og det gøres ved civilt søgsmål.

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/civilesager/Pages/default.aspx

Har selv været turen igennem og vundet, men det kræver altså at beviserne er i orden.
Og som mennesker roder rundt med ting og sager nu om dage, så kan hukommelsen hurtigt svigte fra dag til dag.
Citat
har politiet kontaktet vedkommende, som udtalte han ikke har pengene

Så er den vel OK, når han indrømmer det til Politiet, de kan indkaldes som vidne.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-03-18 16:39

Og så skal han desværre selv afholde udgifterne til din advokat, og det kan hurtigt koste mere end det beløb han står til at miste.
Han er hverken den første eller den sidste der må stå model til den slags

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-18 20:09

Citat
selv afholde udgifterne til din advokat

Sikker?

Jeg skulle ikke af med en krone.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-18 20:15

Citat
Sikker?

Jeg skulle bare møde op i Retten og forelægge papir på ´sagen´, der var til gengæld mødt 2 andre op for modparten - dommen blev afsagt med det samme og ingen klagede?.
Og det var ´bare´ en regning på en tusse - men mange år siden, hvor man kunne få noget for pengene.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 26-03-18 21:27

Tror desværre det bliver alt for dyrt st går rettende.
Jeg ville nok frem ad rette sig at uanset om det er et firma, større gruppe betaler de inden de forlader stedet. Ved større gruppe, ville det måske være en god ide at de spare 10-15 % hvis de betaler forud.
Ved godt der kan løbe lidt ekstra på regningen, men det gør betales inde de forlader lokalet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-03-18 11:02

Der er mennesker der spekulerer i dette. Regningen er som oftest mindre, end at indrive pengene, derfor gør de det!

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 30-03-18 12:14

Jeg vil nu også synes, at når han har indrømmet til politiet, at han skylder pengene, selvom han siger han ikke har dem, så burde det jo bare være at inddrive gælden.