/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Det evige problem skadedyr rotter
Fra : bodillouise
Vist : 334 gange
100 point
Dato : 25-03-18 14:40

Har en rimlig ny lade, hvor vi har set rotter.
Kommune er underrettet og der er sat fælder op, de er bare så snuge at de ikke har æder af giften.
Vi har sat en lyd dims op (skulle lave høje lyde så de vil forsvinde), smækfælder og trådfælge
Der er i intet at spise, kun såsæd (dette skulle være det sidste de vil spise siger rottemanden).
Der er intet beplantning om lade.
De kommer ind mellem stålplader og grund. Her når det bliver bedre vejr, skal vi have lukket dette af.
Ingen bidemærker i liste ved rulleport. Gulv støbt.
Er der nogle gode råd, hvad vi ellers kan gør ?
Ved at rive håret af mig selv??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-03-18 15:10

Sæt et vildt kamera op, så kan du snart få lokaliseret hvor de trænger ind.
https://www.google.dk/search?q=vildt+kamera&oq=vildt+kamera&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Jeg har denne stående, i tilfælde af skadedyr:
https://www.youtube.com/watch?v=0ROcRjwFtK0

Ellers ser denne særdeles effektiv ud:
https://www.youtube.com/watch?v=BqlwUXP-ubI&t=3s

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-03-18 17:16

Når du går på jagt efter adgangsveje, så tag en stump rundstok med 20 mm diameter med. Kan den komme ind, kan rotterne også. Ved mus er en stump ordinær træblyant målet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-03-18 17:57

Rotter er kloge dyr det tager som en del tid før at de går ind i et nyt “spisekammer hus” er der nået nyt på deres vej som der ikke har været før gå de somregl uden om det første stykke tid. Ang såsæd hvis der nu ikke er andet

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 25-03-18 18:20

Vi har fanget en unge i smægfælde i dag.
Har dog set en stor rotte plus 2-3 unger.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-03-18 19:06

Begynd at holde marsvin i laden. Rotterne kan ikke lide marsvinenes fløjten.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 25-03-18 20:39

Vi skal ikke holde marsvin, jeg tror det er en skrøne.
Har også hørt hvis du har mus har du ikke rotter. Dette passer heller ikke.
Tænkte på at nogle have nogle gode husråd som jeg kunne bruge.
Har nu vundet en 2 -0 , da jeg har fået 2 unger idag i klapfælde.
der er desværre en unge mere (måske flere) også moren som er på størrelse med en kat ??

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-03-18 22:20

Katte fås i flere størrelser. Brug nutella eller jordnøddesmør i klapfælden.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-18 08:34

Citat
Katte fås i flere størrelser

De rotter jeg havde på besøg da jeg havde kat, spænede katten altså fra, de var et nummer for store.
Tror den havde en uheldig oplevelse som killing, men alle andre store gnavere fangede den med vellyst.

http://elverdan.dk/shop/product_info.php?products_id=625

https://www.google.dk/search?ei=VpO4WpXLIuHt6ATlxKrwAQ&q=husr%C3%A5d+mod+rotter&oq=rotter+og+skr%C3%B8ner&gs_l=psy-ab.1.0.0i71k1l8.0.0.0.27492.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1..64.psy-ab..0.0.0....0.uRl-Bp6aRhM

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 26-03-18 14:42

Ikke alle katte tager rotter, nogle er ikke hurtige nok. Nogle er måske bange for dem.
Dette er min 8 år gammel labrador heller ikke (gammel type på 40 kg)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-18 14:56

De rotter jeg har stiftet kendskab med er ikke engang bange for mig (lidt overdrevet, men har stået og stirret en STOR lige i øjnene), så der kan måske være forskel på rotter.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-03-18 15:19
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-03-18 15:22
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-03-18 16:42

Anskaf dig en Jack russel terrier. Den kan tage dem og den gør det ekstremt effektivt

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 26-03-18 21:09

Ja en Jack russel ville være en god ide,
jeg kan dog bedst lide at have en stor hund man kan se og klappe??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-03-18 06:42
Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 29-03-18 23:54

Tak for svaret mig-selv.