/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
baghjul mtd
Fra : ejgild01
Vist : 233 gange
100 point
Dato : 24-03-18 23:09

Er der kan fortælle mig hvordan man afmonterer et baghjul på en MTD havetraktor,, den bolt der sidder på en af akselen er knækket af

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-03-18 23:16

Så må du bore et hul midt i stumpen og trække resten ud med en boltudtrækker, en kegleformet venstreskåret rundfil, der forhåbentlig er stærk nok til jobbet - efter at du har sprøjtet petroleum eller Caramba ind i gevindet og ladet det sidde og virke.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 24-03-18 23:32

Det heder en ornepik

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-03-18 05:12

Svejs en møtrik på stumpen.
Knækker ´ornepikken´ får du aldrig boret den ud da den er af hærdet stål.

https://www.youtube.com/watch?v=_R1b8niX13w

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 25-03-18 20:18

det er nu også lige så meget hvordan jeg får hjulet af

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-03-18 22:17

Caramba . efter et par timer bruger du gummihammer eller et stykke brænde.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 28-03-18 20:31

Mit råd er at samtid med, at du belaster skruen med acceptabelt moment. bankre du let på bolt/møtrik med hammer.
Rystelserne sammen med moment og Cambus, vil løsne skrue med tiden.