/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB
Fra : kj
Vist : 254 gange
200 point
Dato : 22-03-18 15:44

Jeg har en HP Elite 8500, der er 6 USB stik på bagsiden der alle virker.
På fronten har jeg 4 USB der pludselig ikke virker, hvad er gået galt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-03-18 15:50

Har de virket?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 22-03-18 16:46

Du går i første omgang ind i "enhedshåndtering" (I Windows 10 er det windowsknappen og x. Så er der en menu.)
I enhedshåndtering finder du USB. Klik på det. Hvis der er fejl, vises det med et gult mærke. Hvis du ser det, højreklikker du på det og opdater driver. Hvis fejlen bliver ved, kan du slette driveren. Sp genindstallerer Windows en ny. (Hvis der er fejl i en driver, men det er den nyeste, bliver den ikke overskrevet. Derfor omvejen at slette den helt.)
Det KAN selvfølgelig være en hardwarefejl, men det sker ikke ofte.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-03-18 11:56

Har du fysisk været inde i selve maskinen? For stikkene på fronten er næsten altid forbundet med bundkortet med ledninger som sidder i et stik. Disse kan man meget let komme til at hive ud.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-03-18 20:14

På min pc er der blå lys i de forreste?
Ellers er de meget nemme at rykke ud af bundkortet - som allerede skrevet.

Muligvis en fejl i Bios - hvis du roder med den slags - noget med at slå USB strøm fra i slukket tilstand.

Citat
På fronten har jeg 4 USB der pludselig ikke virker

Hvad har du tilsluttet? siden det ikke virker mere - virker det på de bagerste porte.
Og husk at visse ting kan ikke køre på den strøm som USB kan give.
Og er det USB 2 eller 3 du har? fronten.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-03-18 14:41

Det er USB 2 jeg har på fronten.
De har virket og alle på bagsiden virker, og jeg har ikke været inde i maskinen.
Det sidste der har været tilsluttet er min telefon.
Der vises ikke fejl i enhedshåndtering.
Jeg har ikke været i BIOS og lave ændringer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-18 14:47

kj ->

Citat
...jeg har ikke været inde i maskinen.

Tjek alligevel:

Citat
For stikkene på fronten er næsten altid forbundet med bundkortet med ledninger som sidder i et stik.

Kilde: https://www.kandu.dk/spg178922.aspx#2042137
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-04-18 17:24

Hmm
Jeg har et tilsvarende problem. Jeg tror, det er noget med, at nogle af stikkene er til USB 2 og andre til USB 3.
Jeg kan ikke få USB 3 til at virke.
Det lader til, at der er settings i strømstyring, der har noget med USB at gøre.
Jeg har lige brugt hele dagen på at finde drivere...
Jeg er ikke kommet videre - desværre.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-04-18 09:40

Jeg er heller ikke kommet videre, jeg har tilsluttet en USB hub på en af de bageste og bruger nu den i stedet for de forreste.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-18 21:16

kj -> Nød lærer nøgen kvinde ...at spæne !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-06-18 09:05

Løsning ikke fundet, så jeg lukker spørgsmålet.

Annuller spørgsmålet
Fra : kj

Dato : 07-06-18 09:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål