/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tilbud fra en byggmarked
Fra : Benja34
Vist : 348 gange
50 point
Dato : 21-03-18 21:11

Hejsa

Det måske et dumt spørgsmål men vi er ved at indhente nogle støre tilbud fra diverse byggemarkeder rundt omkring og jeg vil lige høre om man er forpligtet til et tilbud når man første acceptere den , er godt klar over når første man bestiller varer til levering er det lidt svært at lave om på , det er mere det at hvis der skulle være en del på tilbuddet som man ikke få bruge for alligevel da plannerne hurtigt kan tage en anden drejning tænker jeg ... tilbuddet ligger i omregn af kr 70.000 i materialer

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 60 point
Dato : 21-03-18 21:23

Det forpligte ikke at få et tilbud i følge aftaleloven. Men når du har accepteret/bestilt et tilbud så hænger du på den - og kan komme til at betale kompensation m.v. Ved manglende betaling fra din side kan de kræve handlen gennemført - og penege betalt - specielt hvis de så har leveret. Typisk er der dog mange sælgere der gerne ser at du betale prisen først - eller et depositum.

Som udgangspunkt plejer det at være sådan at hvis du betaler først - så får du de laveste priser. Jeg plejede i gamle dage at spørge Bygmax.dk - som plejede at være billigst - men de krævede betaling forlods.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-18 21:32

Så få nogle deltilbud og bestil lidt ad gangen.
Om du køber for 20.000 eller 70.000 giver nok ikke den store forskel, især hvis du fortæller at du ikke er sikker på hele bestillingen, og senere køber mere.

Når du bygger uden total plan er det nok den bedste måde, at dele købet og bestillingen op.

Kommentar
Fra : Benja34

Dato : 21-03-18 22:32

Okay .. ja det var det vi tænkt at man er bundet når den første bliver godkendt/accepteret ... men mange tak for jeres svare

Godkendelse af svar
Fra : Benja34

Dato : 21-03-18 22:34

Tak for svaret Thomas_Mygind.