/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering til windows version 1709
Fra : arnerasmussen
Vist : 400 gange
55 point
Dato : 19-03-18 12:12

Hej
Jeg har problemer med at opdatere en (ret) ny stationær pc, som kører Windows 10. Opdateringen mislykkes og jeg får følgende besked: Windows 10 kunne ikke installeres, fordi computerens disklayout ikke understøttes for UEFI-firmware. Hvad kan jeg gøre?
Alle mine points (desværre kun 35) for et svar.
Mvh.
AR

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-03-18 12:30

Ud fra fejlmeldingen tyder det på, at det er din HD, der er "synderen".

Hvad er det for en HD?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-18 12:35

Tjek om disken er i GPT format, ellers formater den i det format og prøv igen.

Alle data forsvinder, så lav backup!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-03-18 12:43

Hvis maskinen er købt færdigt med alt installeret, evt. som en mærkevare, så må forhandleren ordne fejlen (for at det ikke skal gå ud over garantien). Ellers tilslutter jeg mig Bille og Klaudi's forslag.

Husk, det er bootsectoren som skal være GPT, selve din Windows partition skal være NTFS

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-03-18 17:10

Jeg ville gå ind i BIOS og resætte den så UEFI bliver sat til standard settings- så tror jeg den kommer.

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 55 point
Dato : 19-03-18 19:44
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-18 20:02

Bios kan sættes til "Legasy" som ikke er så striks.

Godkendelse af svar
Fra : arnerasmussen

Dato : 20-03-18 15:40

Tak for svaret CiviC. - Linket var helt relevant. Desværre kunne fremgangsmåden ikke anvendes, så Windows 10 skal geninstalleres. Hermed også tak til andres råd og kommentarer.
M.v.h.
AR

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 21-03-18 18:29

Det var surt
Hvis du ikke allerede har en SSD harddisk, vil jeg da så lige have muligheden for at sige, at du i samme omgang kan få stor glæde af at smide sådan en i, hvis du alligevel skal formatere.

Mvh
CiViC