/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
optagelse
Fra : kivi
Vist : 204 gange
100 point
Dato : 17-03-18 10:22

jeg har nogle bånd som jeg gerne vil have kørt ind på min pc jeg har prøvet med audasity men jeg synes resultatet er godt nok er nogen som kender et godt program til det

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 17-03-18 11:14

Jeg bruger programmet NERO et alsidigt program. Det er pengene værd.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-03-18 15:09

Den ene spørger i øst, og den anden svarer i vest.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-03-18 19:46

Hvilke bånd? VHS eller kassettebånd.
Resultatet af det færdige, afhænger af hvilken kvalitet du gemmer det i.

Windows Movie Maker burde også kunne klare at optage.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-03-18 21:17

Når jeg kopierer VHS eller HI8 og DV bånd bruger jeg en Dazzle grabber, og bruger Pinnacle 20 til at gemme/redigere det med.

Normalt gemmer jeg i MPEG4 1080 Pixel kan også gemme i 4K hvis materialet er til det

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-03-18 23:41

Citat
audasity
Så vidt jeg ved er dette program beregnet til at konvertere analof lyd til digital lyd. Så det må jo være lydbånd det handler om, eller?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-18 03:07

Citat
med audasity men jeg synes resultatet er godt nok

Går ud fra du mener IKKE godt nok.
Kvaliteten afhænger af Bitraten, er den under 100 skal du ikke forvente at det kan afspilles uden en masse ´støj´ forvrængning, det musik jeg har liggende på pc er mellem 120 og 380?, 120 er nok minimum for et stereo anlæg hvis der skal skrues op for lyden.
Samt kvaliteten kan aldrig blive bedre end det originale, og det med bitraten for optagelse af bånd kan du heller ikke regne med, da det er fra Analogt til Digitalt - men stadig gem i bedste.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-03-18 07:38

det er nogle ganske almindelige casette bånd

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 21-03-18 07:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål