/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Gendannelse
Fra : sdam
Vist : 276 gange
500 point
Dato : 16-03-18 10:26

Jeg kører en windows 10, og har behov for en gendannelse af min maskine tilbage til et givet tidspunkt. Jeg kan huske fra tidligere gange, godt nok på andre PC'er, hvordan man gjorde det. Her skulle man indtaste en dato hvortil man fik computerens status netop på den indtastede dato!
Hvordan gør man det på windows 10...??
Årsagen til en gendannelse af computeren er, at jeg næsten ikke længere har forbindelse via mit trådløse mobile netværk.....

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-03-18 10:37

Det lyder nu ikke som det vil hjælpe at gendanne computeren.
Men hvis du tror, det hjælper, så gør du sådan:
Klik på luppen nederst til venstre.
I søgefeltet, der dukker op, skriver du: Genda.... og du kan vælge Gendannelsespunkt.
Der dukker et vindue op, hvor du vælger Gendannelse
Du klikker Næste.
Nu foreslå Windows et gendannelsespunkt, du kan bruge.
Hvis du vil vælge et tidligere punkt, sætter du mærke i Vis Flere Gendannelsespunkter.
Du vælger, hvilket du vil bruge, og trykker Næste.
Her skulle det gå lige ud ad landevejen.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 16-03-18 11:54

Jeg forstår godt hvad det er du skriver, og har også fundet stedet som du nævner, men jeg har bare ingen mulighed for indsætte et nyt gendannelsestidspunkt (dato). Der er 4 i forvejen, hvor de alle er med dags dato. Spørgsmålet er, hvordan kommer jeg til at kunne indsætte et nyt gendannelsestidspunkt?

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 500 point
Dato : 16-03-18 12:12

Du kan ikke sætte et nyt gendannelsespunkt for en tidligere dato. Windows laver et gendannelsespunkt fær større opdateringer og man kan selv tilføje et, før man går i gang med noget, man ikke er sikker på resultatet af.
Hvis der er flere gendannelsespunkter fra dags dato, er det fordi du har foretaget handlinger, Windows har ment, krævede et gendannelsespunkt.
På samme sted, hvor du gendanner fra, kan du sætte regler (hvor meget diskplads, du vi bruge på de og dermed hvormange gendannelsespunkter, du vil gemme} for det.
Men nu er skaden sket.
Det næste du kan gøre, er at gå ind i indstillinger, opdatering og sikkerhed, fejlfinding.
Til sidst kan du gå på :
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Her henter du "Download værktøj nu"
Vælg, at du vil have USB-versionen. (Du skal have en 10-15 Gb nøgle)
Den sætter du i maskinen. Går ind i BIOS og sætter den til st boote fra USBen.
Så begynder Windows at spørge, om du vil installere på ny (alle data slettes) eller om du vil reparere (data slettes ikke.}

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-03-18 12:20

Jeg vil nu foreslå, at du henter CCleaner, hvis du ikke har den) og renser maskinen med den.
Prøv også at slukke for routeren, vent i 10 sekunder og tænd igen.
Du kan også prøve at trykke på Windows-knappen og X. I menuen vælge Enhedshåndtering og vælg Netværkskort, og der opdatere drivere for Wifi-enheder (på min er det dem, der begynder med "intel").

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-18 13:52

Jeg ville også lige supplere med at køre dette gratis værktøj.
https://www.iobit.com/en/index.php
Vælg advance system care.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-03-18 07:32

Citat
Jeg forstår godt hvad det er du skriver, og har også fundet stedet som du nævner, men jeg har bare ingen mulighed for indsætte et nyt gendannelsestidspunkt (dato). Der er 4 i forvejen, hvor de alle er med dags dato. Spørgsmålet er, hvordan kommer jeg til at kunne indsætte et nyt gendannelsestidspunkt?

Huskede du at sætte flueben i feltet der hedder --> Vis flere Gendannelsespunkter ?
I den 'store' boks der viser dig de anbefalede Gendannelsespunkter, skal du vælge (nederst) --> Vælg et andet Gendannelsespunkt, og kikke på næste.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-18 11:00

Et lille nemt tjeck af din computer:

Højreklik nede på windows start ikonet..............og klik på enhedshåndtering.

Efter et lille øjeblik viser den om dine drivere er ok.

Den skulle gerne vise en pæn lodret række uden anmærkninger.

Lad os høre hvad den viser.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 25-03-18 15:34

Tak for svaret ThomasCSR.