/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Find et godt mailpogram
Fra : EiHaBr
Vist : 257 gange
200 point
Dato : 12-03-18 19:57

Hej.
Jeg kender en der er utilfreds med mailpogammet i win 10. Han siger man kan ikke finde sendte mails igen. Og der er ingen mappe med kontaktpesone man har sendt til.
Er det rigtig det er så dårlig, hvilken program eller løsning kan i anbefale.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-03-18 20:03

Jeg kender ikke mailprogrammet i Win10, men jeg vil ikke blive forbavset hvis det er dårligt.

Men der findes heldigvis alternativer. Et af de bedre er Thunderbird fra Mozilla: https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 12-03-18 21:58

Thunderbird virker rigtig fint og har blandt andet regler før hentning, hvis du bruger mail-alias

Hvis du har office alligevel, kan Outlook anbefales. Hvis ikke, fås Office 365 til forskellige priser:
80 kr/md for 5 brugere eller 55 kr/md for 1 bruger. Betaler du for et helt år ad gangen er det 800 og 550 kr.
Outlook kan ikke bruges ved mail-alias (Hvis du ikke ved hvad mail.alias er, har du det højst sandsynligt ikke

Mvh
Civic

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-03-18 23:52

Jeg har forresten i mange år selv brugt et brogram som jeg har købt som hedder Incredimail. En af fordelene ved denne er at der popper en valfri animeret figur, en såkaldt notifier op når der kommer en ny mail. Bestemte afsendere kan endda have deres eget notifier, så man for eksempel med det samme kan se at det er kæresten som skriver. Den har også masser af andre ting som nogle kan lide, andre ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-18 00:33

Brug dog at højreklikke med musen på f.eks mapper i windows, så dukker der straks flere muligheder op. Mail til win 10 er faktisk et godt program til almindelig brug hvis man lærer det at kende.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-03-18 02:10

Jeg har denne, bruger den ikke til andet end informere mig om indkommende mail´s, men den har muligheder? hvis man sætter den rigtig op:
http://www.gmailnotifier.se/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-03-18 02:12

Citat
Og der er ingen mappe med kontaktpesone man har sendt til.

Det er vel op til din mail udbyder - ikke et mail program.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-03-18 08:09

Jeg ville også prøve Outlook - og eventuelt købe en licens på Ebay til 30 kr.

Alternativt ville jeg prøve det gamle windows Live mail - som man stadig kan finde rundt omkring på nettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-18 09:59

Thunderbird er nok det mest fremtidssikrede mailprogram.
Jeg bruger selv www.google.dk og logger ind med alle mine mail på een gang.
Jeg har masser af mapper og kontaktpersoner som kan nemt styres.
Og så kan det hele styres fra en tilfældig computer - endda i i udlandet.
Google.dk er også god til videresendelse

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-03-18 11:28

Citat
Og der er ingen mappe med kontaktpesone man har sendt til.

Det er vel op til din mail udbyder - ikke et mail program.

Det du siger der gælder kun hvis man bruger en eller anden form for webmail. Ellers gemmer mailudbyderen kun det de skal ifølge den gældende lovgivning.