/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kabel.
Fra : kenwood
Vist : 298 gange
200 point
Dato : 11-03-18 14:34

jeg skal have en extra hd i min bærbar, men hvad hedder det kabel man skal bruge for at tilslutte den ?? og hvor kan man købe det.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-03-18 14:42

Er det en extern harddisk (USB)?
Hvis der ikke er fysisk plads til en intern harddisk, skal du enten bruge USB eller netværksdisk (NAS). NAS bruger netværkskabel, og USB bruger USB kabel. Når man køber harddisk, følger der som regel de rigtige kabler med.
Ellers kan jeg anbefale AV CABLES (Google det) , der er væsentligt billigere end f. x Elgiganten.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 11-03-18 14:47

det er en indbygget hd, har kikket ved av cable men kan ikke finde det

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-03-18 14:51

Hvis det er en inten disk må der være en plads i maskinen til den og derfor også et sata-stik, man sætter disken direkte i.
Jeg kan ikke se, hvad du vil bruge et kabel til.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-03-18 14:52

Hvis det er en ekstra HD som skal monteres internt i din bærbare så skal du først lige sikre dig at der er plads til en sådan. Ofte skal der bruges et specielt kabel med et særligt stik i den ene ende og et kombineret SATA-stik med både strøm og data i den anden ende. Hvad dette kabel hedder må du kigge i din manual, søge på nettet, eller høre en forhandler om. Jeg mener ikke at disse kabler er standardiseret til bærbare på samme måde som de er til stationære.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 11-03-18 14:54

det er netop sådan et jeg skal bruge søren.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-03-18 14:56

3 1/2 tomme diske har minisata og skal ikke have ekstra strømkabel.
HVIS du skal bruge kabel og det tvivler jeg på, skal det være sata

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-03-18 14:56

Citat
Hvis det er en inten disk må der være en plads i maskinen til den og derfor også et sata-stik, man sætter disken direkte i.
Jeg kan ikke se, hvad du vil bruge et kabel til.

Det kommer helt an på fabrikatet. Jeg har set en bærbar hvor der bruges et specielt kabel som helt sikkert er specielt lavet til den model. Og der var plads til en ekstre disk, men intet kabel til denne. Men der var et stil på hovedprintet som man kunne sætte et ekstra HD-kabel til. Og nej, det var ikke et standard SATA-stik.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-03-18 14:58

Du får aldrig en 5 1/4 tomme disk med strømkabel ind i en bærbar.
Hvad er det for en disk, du har?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-03-18 15:04

Citat
3 1/2 tomme diske har minisata og skal ikke have ekstra strømkabel.
HVIS du skal bruge kabel og det tvivler jeg på, skal det være sata

Minisata??? hvad er det. Der er vist ingen som bruger 5 1/4" mere, og det blev vist heller aldrig lavet til SATA. Og både 3 1/2" og 2 1/2" diske bruger de samme stik.

Det er ikke alle bærbare hvor disken bare kan sættes ned og så virke.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 11-03-18 15:10

det er dette stik og denne bærbar.

https://www.youtube.com/watch?v=5kZ4irwlyEY

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 200 point
Dato : 11-03-18 15:35

Din bærbare ligner til forveksling den jeg har set.

Jeg har p.t. ikke kunnet finde en dansk forhandler, men den kan købes her: http://www.newmodeus.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=379

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-18 15:40
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-18 15:45

Prøv at google dv7-6000+cable

http://bfy.tw/H34X

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-03-18 15:47

Citat
Er det noget i denne stil?

https://www.av-cables.dk/vinklet-sata-600-kabel/

Bille1948: Jeg tror at du skal kigge lidt nøjere på videoen i Kenvoods link.

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 11-03-18 15:51

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.