/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Ledende plastfolie
Fra : anuarak
Vist : 548 gange
300 point
Dato : 08-03-18 20:57

Er der nogen herinde som kan hjælpe mig med at finde elektrisk ledende plastfolie
Gerne så ledende som muligt og forholdsvis tybd folie
Det er til nogle eksperimenter

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-18 20:59

Plast er IKKE elektrisk ledende, medmindre, der "bygges" et ledende materiale ind i det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-18 22:18

Alufolie er ret ledende.

Plast kan jo ved gnidning opbygge en spændiing men kan vist ikke aflade samme.
Tør man spørge om hvad du skal bruge det til.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 08-03-18 23:03

Eyvind
Ja al ufolie er ledende, men ikke så god at bruge i denne forbindelse,da nogle af materialerne der bruges er ætsende og ødelægger eksperimentet - det eneste metal der er resident over for materialet er nikkel folie men er for dyrt at bruge

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-18 07:19

Prøv at google

conductive plastic foil

giver 1,1 mio hits

mens

elektrisk ledende plastfolie

kun giver små 4000 hits

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-03-18 09:34
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 09-03-18 10:01

vagnr
ja det er muligt at der er nogen der fremstiller og sælger ledende plast, men jeg har ikke endnu fundet nogen
svendgiversen
tak for dit indlæg, men rammer ikke det jeg søger

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-03-18 12:06
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-03-18 12:07
Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-03-18 12:16

Det er for løst og useriøst bare at sige så godt ledende som muligt.

Normalt bruges "ledende plastfolie" til indpalning af elektronik, som ikke tåler elektrostatisk opladning. Det er f.eks bundkort og udvidelser til computere. Der er forskellige teknikker til at opnå det , når ledningsevnen bare skal være nogle mikroSiemens.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-03-18 12:16
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 09-03-18 13:37

katekismus
ja det er useriøst at sige så ledende som muligt - det jeg søger er erstatning for metal (alufolie) da det bliber angrebet af de materialer jeg skal benytte - dey eneste folie (ren metal) der muligvis kan bruges er nikkel - det vil jeg helst undgå da det er ret dyrt og ikke særlig miliøvenligt - vi taler om folier i tykkelse af 15 til 50y - jeg siger folreløbig tag og kigger nærmere på det du har frenlagt

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 11-03-18 08:27
Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 12-03-18 14:38

Tak for svaret mig-selv.
Det er ikke lige det jeg havde forventet, men der er måske muligheder -
til alle i andre - TAK for hjælpen mhv Anuarak

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-09-19 12:59

De røgfarvede poser, man indpakker elektronik i, er lavet af ledende plastfolie. Det er så ledende, at batterier indpakket i poserne, er afladet inden kunden får dem.