/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Logout efterskoler
Fra : bodillouise
Vist : 302 gange
100 point
Dato : 07-03-18 21:43

Vi har lige hørt fra datterens efterskole, at de måske skal loguotes hvis det bliver til noget.
Herhjemme taler vi så om, hvad med betaling hvis de lukker ned.
Jeg mener ikke vi skal betale for de dage eller uger det står på, min mand mener st vi skal betale.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-18 21:47

Det hedder "lockout", og efterskoler er typisk private, med tilskud fra staten, men hverken ansat af kommune eller stat, så hvorfor skulle de blive lockoutet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-18 22:20

Intet ophold / undervisning ...............................ingen betaling. Er min mening.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-18 22:45

Citat
Det hedder "lockout", og efterskoler er typisk private, med tilskud fra staten, men hverken ansat af kommune eller stat, så hvorfor skulle de blive lockoutet?
Næ, men det kan være at lærerne strejker..?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-03-18 22:48

Du skal ikke regne med at skolen lukker - problemet vil nok være transporten til og fra med de offentlige transport enheder Lad dit barn blive på skolen så vil denne med garanti finde på noget udviklende som barnet kan få glæde resten af livet!
mv"

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-18 23:00

https://hsfo.dk/hedensted/To-lokale-efterskoler-kan-blive-ramt-af-strejke/artikel/157934

Personalet på frie grundskoler og efterskoler er også omfattet af lockouten. Selv om de ikke er ansat af staten, er deres overenskomst en del af forhandlingerne.

Får man penge tilbage, hvis ens børn går på privat-, fri- eller efterskole?
- Der er ikke en entydigt svar. Det er bestyrelsen på den enkelte skole, der vurderer, om forældrene skal have pengene tilbage, siger Simone Dalsgaard, der er kommunikationsansvarlig hos Danmarks Private Skoler.

Hun fortæller dog, at langt de fleste frie grundskoler valgte ikke at tilbagebetale penge ved lockouten i 2013, da skolerne var forpligtede til at give den tabte undervisning på et senere tidspunkt.
http://nyheder.tv2.dk/2018-03-07-saadan-er-reglerne-hvis-dit-barn-rammes-af-storkonflikt

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 08-03-18 07:10

Forstander har sendt besked til os at de muligvis skal logoutes. Sidste gang gik de fri, så han mener ikke at de går fri denne gang.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-03-18 09:18

logoutes

Du har vist lige opfundet et nyt ord her som du stædigt holder fast i...

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 08-03-18 12:53

Dejligt man kan finde nye ord ??
Jo skolen lukker ned hvis de bliver ramt af logout har forstanderne skrevet. Så må vi jo se om de unge mennesker kan komme hjem ??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-18 13:18

Det hedder altså IKKE logout, men lockout - de er låst ude og ikke logget af.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-03-18 13:34

Du kan være stensikker på at de muslimske fri-/ungdomsskoler ikke bliver ramt af konflikten og da det er venlig-borgerene der skal i konflikt bliver de ikke engang ramt af blokader! Det samme vil gælde personale med muslimsk trosretning der ønsker at møde på deres arbejde de bliver heller ikke ramt af blokade og jeg er næsten sikker på at de heller ikke bliver ramt af lockouten!
MVH,
MV2

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 08-03-18 20:52

Tak for svaret katekismus.