/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc vil ikke starte
Fra : alimak
Vist : 253 gange
300 point
Dato : 05-03-18 20:55

Jeg fik plutselig blå skerm på min pc (Win 10) Onår jeg starter op så kommer logoet pcen navn Medion op og lige efter går den selv ind i setup:Er det nogen som har nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at lave dette.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-03-18 21:03

Du ska have fat i en Windows installation. Du må låne en anden PC og hente programmet hos Microsoft. Det er lettest at få den version, der kan ligge på et USB-stik (installation på anden PC, bliver den vist kaldt).
Med den sat i din maskine, booter den på USBen og du bliver spurgt om, hvad du vil. Vælg "reparer".
Nå, jeg glemte at sige, at det er Windows 10,dette gælder for.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-03-18 21:05

Du kan også prøve at at starte i fejlsikker tilstand, men jeg tvivler på, at det virker, når du har blå skærm.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-03-18 21:36

Glemte og skrive at meldingen på blue screen var:Windows 10 PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 310 point
Dato : 05-03-18 21:41
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-03-18 21:46

Jeg var selv på et tidspunkt plaget af nedbrud, så jeg har altid en USB liggende med Windows installationen.
Refresh tool er ikke i sig selv en Windows installation. Den bruges til at downloade den ønskede installationstype. Det er som sagt lettest at vælge: installation på anden PC med USB. Det kræver altså en PC, for at lave USBen.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-03-18 21:48

Det er ikke svært,men følg vejledningen nøje.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 05-03-18 21:52

Det vil jeg gøre Tak for svaret ThomasCSR.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-03-18 22:12

Når du har maskinen oppe at køre igen, så lav et total image af dit systemdrev (c), med Aomei backuper standara, så kan du lynhurtigt genskabe din PC nøjagtig som den var da du lavede imaget. https://www.backup-utility.com/free-backup-software.html