/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
håndværkerfradrag?
Fra : lillelyst
Vist : 227 gange
50 point
Dato : 05-03-18 10:56

Gives der fradrag for indvendig malerarbejde? Synes ikke nettet har kunne give et svar?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-03-18 11:00

Jeg mener den blev pillet ud, da de sidst reviderede loven.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-18 11:30

Nej, det gør der ikke. Kun energi forbedringer (eks. nye døre og vinduer). Og kun arbejdsløn.

Hjemmeservice, såsom vindues vask og hæk og græsklipning.

Vi har lige fået malet indvendig, intet fradrag.
Har fået to nye udv. døre, fradrag for montering / arbejdsløn.

M.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 05-03-18 11:54

Besynderlig lovgivning må man sige. Hæk og græsklipning har jo intet med energiforbedring at gøre lol. Men tak for svar.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-18 15:47

Vi har her efteråret fået forbedret kloakudløbet fra huset,
toilet, bad og håndvask, der stoppede nede i afløbs brønden,
og den samme håndværker forbedrede understøtningen af en gammel side trappe.

Jeg regner med at kunne trække begge fra?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-18 22:17

Selv tak, lillelyst.

Citat
Hæk og græsklipning har jo intet med energiforbedring at gøre lol.

Jeg udtrykte mig nok også lidt forkert. Det hedder med et fint ord: "Service ydelser".

M.