/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
mobile pay
Fra : lillelyst
Vist : 315 gange
45 point
Dato : 02-03-18 17:58

Hej. Jeg er i tvivl om 2 ting:
1) Er der typisk beløbsgrænser på overførsler via mobilpay?
2) Hvis man vælger løsningen at STRAKS overføre beløb via sin bankkonto og beløbet kan ses på sælgerens konto, vil det så være muligt bagefter for køber at annullere/tilbageføre til egen konto?
Det ville jo ærgeligt at sælge en vare - køber afhenter varen, smutter derefter hjem og pengene er væk fra overførslen.
Er i tvivl her.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 55 point
Dato : 02-03-18 18:06

1) ja, du kan læse om dit specifikke maks. i din MobilePay. Det er individuelt og afhænger også af, om du har godkendt dig selv med NemId

2) nej en straksoverførsel kan ikke trækkes tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-18 18:50

Citat
annullere/tilbageføre til egen konto

Det kan vedkommende, HVIS det ikke en straks overførelse = så pas på, den har været vist på tv, hvor der bliver sat penge ´ind´ men hvor der så ikke tjekkes på egen konto, om de er gået ind - vedkommende tabte vist 40,000 på den handel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-18 18:52

Citat
hvor der bliver sat penge ´ind´

Næste dag overførelse - hedder det vist

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-18 18:57

Der må ikke stå "Venter på godkendelse", der skal stå "Godkendt" på overførslen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-18 20:46

Citat
Der må ikke stå "Venter på godkendelse", der skal stå "Godkendt" på overførslen

Sikkert helt rigtig - har dog ikke selv sendt noget før pengene var synlige i banken, eller det blev betalt med Pay - hvilket jeg personligt syntes er mere sikkert.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 04-03-18 07:55

Heldigvis kan man kun overfører omkring 3000 kr pr dag, så hvis det skulle gå galt er det kun mindre beløb (dette kan også være mere end nok)??
Syntes de har talt i medie at man skal passe på hvem man overfører penge til. Nogle kan desværre også her linde din konto ??
Så brug din sunde fornuft. Har selv brugt det i nogle år uden problemer??

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 04-03-18 10:13

Tak for svarene. Jeg vil være opmærksom på disse faktorer fremadrettet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-03-18 21:10

Tak for point.