/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10
Fra : fleng
Vist : 345 gange
200 point
Dato : 02-03-18 16:57

Jeg har fåret og får denne meddelelse fra Windows .
Windows 10
Your device need The latest securyty updates
og så videre

den kommer igen og igen og igen og er umulig at stoppe. den bruger alle mine data. bare 2 dage i denne måned har den brugt over 12GB. Er nu så rasende at det er lige før det kommer på lossepladsen. findes der ikke en løsning på dette problem.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-03-18 17:02

"Your device...." -
Microsoft bruger ikke den vending. "Windows, Office, Skype og så videre har brug for en genstart."
Jeg tror ikke på, at det er Windows, der spørger.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-03-18 17:05

Der er nok en smartere måde at klare probemet på. I sidste instans kan du jo genindstallere Windows.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-18 17:57

Nede i højre hjørne ved uret er der 3 hvide buer - klik på den.
Nu vises din netforbindelse - klik på egenskaber
rul ned til " angiv som forbrugsbaseret forbindelse
slå den til

Nu bør den ikke opdatere før du bestemmer det,

????? Har du mulighed for en forbindelse til en router i stedet for gsm masterne. ????

Du kan også lukke helt af sådan klik igen på buerne og "afbryd forbindelsen".

og så skal vi lige finde ud af om der er noget som driller.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-18 18:09

Jeg har flere spørgsmål fleng.

Luk lige dit net fra først

gå ned klik på start:
og så tandhjulet
klik på opdatering
klik på "se oversigten........"

nu kan du se alle opdateringer

står der noget om ikke "fuldført"

skriv op hvad der ikke blev fuldført

Luk vinduerne
genstart
luk op for nettet

lad os høre hvad der stod

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-03-18 18:10

Det lyder somom at du har fået noget snavs ind i maskinen. Prøv at installere Superantispyware fra http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE og kør en scanning. Lad den fjerne det den finder.

Personligt ville jeg ikke nøjes med at scanne med eet program så derfor bruger jeg også dette: https://www.safer-networking.org/mirrors26/ .

I yderste konsekvens kan du geninstallere Windows, dette kan på de fleste maskiner gøres ved at trykke på F11 tasten under den allerførste del af opstarten. Men så bliver alt ført tilbage til da maskinen forlod fabrikken, og alle de programmer og data som er kommet til siden væk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-18 18:20

Eller måske ESC tasten hvis det er en HP computer......lige i opstarten og så kommer der valg.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-03-18 15:13

Eyvind

Funktionsopdatering til Windows 10, version 1709

Installationen på 02-03-2018 blev ikke fuldført
Funktionsopdatering til Windows 10, version 1709

Installationen på 02-03-2018 blev ikke fuldført

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-03-18 15:22

Citat
Eller måske ESC tasten hvis det er en HP computer......lige i opstarten og så kommer der valg.

På min HP-computer kan man gøre begge dele.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-18 10:39

Soren_Steen_Nielsen - tja de hp'er er ikke helt ens hvad det angår. Der er vist også nogle som har Compaq baggrund.

Fleng - det ser ud til at det er det den opdatering, som computeren kæmper med................og det er ikke første gang, at den opdatering (som er ret stor) laver ballade.

Vi har nogle computere til rådighed på biblioteket, som har haft samme problem, og fordi de ikke er så hurtige, når de ikke at opdatere på de få timer, hvor vi er tilstede. Derfor har jeg haft dem hjemme hvor de bare fik lov at være tilsluttet.................det tog adskillige timer inden de var rettet op igen af sig selv. (alle HP maskiner)

Har du mulighed for en hurtig og billig forbindelse, hvor den kan stå og passe sig selv et stykke tid.
Den skal instilles så den ikke går i dvale eller lukker ned mens den står og opdaterer.

Hvilken computer er det, at du har................det står på bagsiden, på det lille skilt
Mærke -
Type -
Serienummer -
evt service kode -

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 05-03-18 09:38

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 05-03-18 10:02

Tak til alle som har kommenteret i denne tråd, men det er Eyvind der er kommet tættest på uden at det var en løsning. Det interne netværk er ændret i opsætning, fænomenet er nu ophørt, så et eller andet må der have været, men hvad vides ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-18 22:23

Ok - og måske skulle du lige installere lidt soldater og hjælpe program

Jeg selv bruger:

iobit værktøjer

https://www.iobit.com/en/index.php

Jeg bruger ikke Driver booster fordi min comp er for gammel.

Men ellers de tre andre...........................i gratis udgave.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 07-03-18 21:44

Ja - hvordan er det så gået - opgav projektet med Win 10 og installerede en Win 7. Først nu 3 dage senere er det fuldt oppe, men med masser af bøvl undervejs Mine oplevelser med MS har bestemt ikke været positive - godt præsten ikke har været i nærheden, i så fald kunne jeg vist sige farvel til service fra den kant. OK om ikke andet så lærer også noget i den situation.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-18 00:03

Citat
godt præsten ikke har været i nærheden, i så fald kunne jeg vist sige farvel til service fra den kant.

Så skulle du have hørt en præstedatter som jeg kender når hun spiller computerspil.