/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
la Motte
Fra : finnask
Vist : 171 gange
500 point
Dato : 01-03-18 15:02

Til senta og andre der kan hjælpe. Jeg ved ikke hvor det jeg skrev kom hen, men det forsvandt. Er der noget med max. ord. Senta svarede ud fra min morfar Holger Peter La motte Mønstergade 16, Matr.135 Baghus 3.sal og min oldefar Peter Johan La Motte, København gift med Signe La Motte fra Fønja i Sverige. Det endte med min tip,tipolderforældre Jacob Dela Motte og Sebilla Suesters.
Hvordan finder jeg det igen og hvordan kommer jeg virede. Jeg har brug for megen hjælp.
Jeg kan tilbyde massere af point.
mvh Finnask

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-03-18 16:22

Se her
Folk der støder på de la Motter, i deres egen søgen på forfædrerne i kilderne, giv mig gerne besked om disse-

Det er klart for mig, at man ikke kan finde ALLE grene og føre dem nogenlunde op til vores tid, men det kunne være meget spændende.

https://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,222710

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-03-18 20:17
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-03-18 08:55

Så lige en gang mere
Jeg har kastet mig ud i lidt af et stort projekt. Jeg har valgt at lave en hjemmeside/database over de la Motte efterkommerne af Jacques de la Motte og hans hustru Catharina Palm. - Da Jeg i november måned modtog en efterslægts tavle, på noget af familien, fik Jeg blod på tanden og tænkte, at der egentlig er meget at finde- Jeg havde selv kendskab til andre grene af familien, og byggede videre på dette.
Jeg søger derfor:
Folk der stammer fra en de la Motte/Motter fra Sjælland, Lolland/falster området, måske i Sverige for den sags skyld, hvor efterslægten er mindst lige så stor. - I Jylland er der også en gren, som stammer fra Sjælland.

Folk der støder på de la Motter, i deres egen søgen på forfædrerne i kilderne, giv mig gerne besked om disse-

Det er klart for mig, at man ikke kan finde ALLE grene og føre dem nogenlunde op til vores tid, men det kunne være meget spændende.

For en god ordens skyld, linker jeg lige til min side [delamotte.tribalpages.com]

de la Motte
https://delamotte.tribalpages.com/tribe/browse?userid=delamotte&view=8&ver=101&lastname=de+la+Motte