/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Internet link fra PC til mobil
Fra : ppk
Vist : 280 gange
500 point
Dato : 26-02-18 20:18

Hej

Vil gerne høre om nogen kunne fortælle mig, om det er muligt at sende et link fra PC til smartphone ?

Og så lave en genvej til det på sin Smartphone, eller måske en start "knap" !

På forhånd tak for hjælpen

PPK

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-02-18 20:22

Du kan jo kopiere linket ind i en E-mail, som du sender til dig selv, da jeg formoder du også modtager disse på din telefon.

Sværere behøver det vel ikke at være.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-02-18 20:29

Bille1948

Desværre modtager jeg IKKE mail på mobilen

Fordi jeg ville vide det, er fordi vi er nogen der skal hjælpe ældre med at kunne komme ind på en speciel side fra Aktivt Ældrelig se linket til siden:

http://aktivtaeldreliv.dk/find-aktiviteter/activity-detaljer/?association_id=36103c5b-f1c0-e411-9419-005056bf502e&adr=4960??

Her skal de så kunne læse om kommende aktiviteter

Vi har godt nok også en Facebook gruppe, hvor de kan få samme info. Men Facebook er jo farligt siger de ældre !

Så har de af en eller anden grund mere tiltro til smartphonen

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-02-18 20:32

UPS UPS

Det er Aktivt Ældreliv og ikke Aktivt Ældrelig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-18 21:09

Hej det kan man godt.

Jeg prøved lige at sende linket via skype til min smart telefon.
Og det blev opfattet som et link og telefonen gik på hjemmesiden med et klik.
Hvis du vil have det kan jeg videresende til din smartphone.

Ps. Tak for det - for nu fandt jeg ud af at sende link til smatphones for jeg bevæger mig selv på en itcafe hvor vi hjælper "os" ældre.

Eyvind.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-02-18 21:25

Eyvind

Kan du ikke lige skrive til mig på DIXIPK@gmail.com

Så kunne du evt. få mit nr. hvis det ikke er muligt at skrive en opskrift til løsningen

PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-18 22:25

Er sendt

Men se her, for der findes et program til at lave en knap.
Det hedder "app inventor 2" og det bør hentes via en google browser ned til computeren.

Her er en video.

https://www.youtube.com/watch?v=hZP--5OEGB4

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-02-18 23:04

Jeg bruger bare Google Chrome på både PC og mobil. Så har jeg de samme favoritter på PC som på telefon eller hvor end jeg logger ind på en Chrome browser. Også brugernavne og passwords.
Selv hvis jeg skulle reinstallere min PC, så kan jeg bare installere Chrome og logge ind og så er det hele tilbage som tidligere

Mvh
Civic

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 27-02-18 13:15

Hvis man eks. en chrom brovser og går ind på den internet side der skal bruges.

Kopier det der står i adresselinjen eks. ( https://www.kandu.dk/spg178843.aspx)

Starter en mail og kopierer den kopierede adresse ind i skrive feltet
og sender til modtageren

Det kan også sendes via skype via sms med samme link lagt ind

Modtageren åbner sin mail ok klikker på det sendte link og kandusiden åbner sig

Klik så på de 3 (android telefon) og vælg føj til startskærm

på en af de fire startskærme ligger der et ikon til kandusiden

Håber jeg har husket det hele.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-02-18 14:02

Eyvind

Jeg er med på at man kan kopiere linket, og sende det til en anden mail

Men hvordan sender jeg linket til et mobil nummer ?

De ældre bruger jo ikke mail på smartphonen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-18 14:21

Åbn linket du har i din mail på din mobil
nu har den åbnet AÆ siden
oppe til højre klik på de 3 prikker
klik på del
nu kan du dele via beskeder

beskedmodtageren klikker så oppe på de 3 prikker og vælger føj til startskærm

nu er der et ikon med genvej til siden

Ps. Det var vist egentlig det Bille 1948 startede med at fortælle.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 28-02-18 08:34

Kopier linket til en SMS og send til modtageren...

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 28-02-18 22:26

Hvis du har facebook på mobilen, kan du sende linket via messenger.

Mvh
Civic

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 28-02-18 22:40

Tak for svaret Eyvind.