/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kanduer i itcafeer
Fra : Eyvind
Vist : 274 gange
100 point
Dato : 23-02-18 11:56

Jeg syntes det kunne være sjovt. at vide hvor mange Kanduer der hjælper i diverse itcafeer.
Her starter listen:
Eyvind

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-18 13:50

Kender kun en itcafe, din

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-18 14:51

Det er nu ikke min - jeg er der bare.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-18 15:37

Jeg var lige inde at kigge, man kunne ik' få en kop kaffe

Måske ikke din, men du er vel admin eller webmaster på den så?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-02-18 16:30

Tænker du undervisning og support og sådan?

Så er jeg da med i én som bestyrelsemedlem/webmaster og hjælpe-underviser...

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-18 08:00

Er frivillig IT hjælper på Hundested bibliotek, der er et samarbejde med Ældresagen.
Vi hjælper med alt på PC'en, internet, netbank, Nem-ID, Facebook, og alt hvad man kan forestille sig. Rådgivning ved køb af ny hardware/PC.
Bare ikke deciderede PC reparationer.

Kører også ud til dem der ikke kan forlade deres hjem, og laver det samme.
Alt er gratis for brugeren, og de behøver ikke være medlem af Ældresagen og jeg modtager heller ingen betaling.

Har dog igennem mange år haft mit eget lille PC hjælps 'firma' kørende, hvor jeg gør det samme mod betaling + jeg i mange år havde min egen webside, der dog er nedlagt nu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-18 11:11

dogvillestar > vi holder til i Egedal kommune siden 2014 først i bibliotekerne og nu i samarbejde med Ældresagen, som gør at vi nu kan lave hjemmebesøg. (ansvarsforsikret)
Også alt undtagen at skille ad................dog har jeg haft en genstridig harddisk ude.

Klaudi - Den varme kaffe kan du få i drømmeland.
I øvrigt har jeg flyttet kaffesiden over til min anden konto - fordi unoeuro.com fordoblede lige den månedlige betaling fra 1,25 € til 2,5 €
Dog kan jeg forudbetale lige så langt jeg vil til gammel pris inden et par uger.
Og så er jeg træt af wordpress som vil bestemme alting, så den side bliver nok bygget på gammeldags maner.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-18 11:23

P.. og papir, jeg har lige oprettet en side(bronze) hos unoeuro, fordi du sagde det var billigt!

Havde en gratis ved Bricksite, de ville lige pludseligt hav 480,- om året!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-18 11:48

Klaudi - du kan forny ud i fremtiden til gammel pris.

Citat
Forny inden d. 22 marts til den gamle pris
Det betyder også, at hvis du fornyer dit produkt inden d. 22 marts, vil det blive fornyet til den ‘gamle pris’ (hint, hint). Du kan forny dit produkt igennem vores Kontrolpanel.

Jeg har lige spurgt hvor det gøres.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-18 11:56

marken84 > vi underviser ikke, men hjælper så godt vi kan. Ved hjælp af googles Doodle system holder vi øje med hvor mange der vil troppe op, og de andre kan blive hjemme hvis de har lyst.
Dejligt ubundet møde op system.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-02-18 07:07

Citat
dogvillestar > vi holder til i Egedal kommune siden 2014 først i bibliotekerne og nu i samarbejde med Ældresagen, som gør at vi nu kan lave hjemmebesøg. (ansvarsforsikret)
Også alt undtagen at skille ad................dog har jeg haft en genstridig harddisk ude.

Jo jo, man kan jo godt 'overtræde' en regel, f.eks med at fikse noget hardware, hvis man føler sig kompetent nok til at gøre det

Men dejligt at læse, at andre også bruger fritid på at hjælpe andre i denne digitale verden!
Mange, især ældre, er lidt bange for denne nye verden, og det kan vi så hjælpe dem over

Var du til det sidste møde i Allerød for IT frivillige?
Jeg var der sammen med en 'kollega'.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-18 09:42

Nej ikke det sidste møde - der var kun 2 afsted.
Men et tidligere møde, hvor vi var 3 afsted - der var jeg med.
Det er også først i denne vinter, at vi koblede Ældresagen og biblioteket sammen, ellers var det kun i biblioteks regi vi havde itcafe.

Jeg skiller kun ad, når brugeren holder den på "kanten af småt brændbart" og har opgivet den.
Ellers holder jeg mig fra mekanisk indgriben. Styresystemerne som er ude i tovene "rør" jeg kun efter først at have lavet en total backup med det gratis program iomei

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-18 12:14

Tak for svaret dogvillestar. - så er der 2 stk, selvom jeg ved der er flere.

Kommentar
Fra : dogvillestar