/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
window 7 til 10
Fra : pop3
Vist : 330 gange
300 point
Dato : 20-02-18 10:50

Har fået en pc med Windows 7. men vil gerne have den opgraderet til Windows 10.Gratis

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-02-18 11:09

prøv denne her men ingen garanti men jeg mener den skulle være god nok

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028685

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-02-18 11:20

denne tror jeg giver større schancer for gratis opdatering
gå ind på microsoft og søg så på dette

media creation tool

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-02-18 11:24

Du kan prøve Kivi's forslag, ellers sluttede tilbuddet med gratis opgradering til Windows 10 officielt den 29 juli 2016. Jeg har dig set et enkelt tilbud i 2017, men ellers er jeg bange for at man skal have pungen op ad lommen for at få en opgradering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-18 13:20

Inden du begynder på noget, så lav en backup af dit nuværende system, mange fortryder Win10:
https://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-02-18 13:29

jeg har aldrig forstået hvad det er som folk ikke lig ved win 10 måske kan jeg få en forklaring her

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 20-02-18 14:10

Det er alt for sent - omkring et år.

Kivi - jeg er næsten sikker på at det er den opdatering til win10, vi fik for noget tid siden og den kan man ikke bruge til win7. Forklaringen på at mange ikke bryder sig om win10, tror jeg simpelthen er at win7 mere ligner de tidligere udgaver - i win10 er mange ting rykket rundt og der laves stadige nye ting.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-02-18 17:23

Citat
jeg har aldrig forstået hvad det er som folk ikke lig ved win 10 måske kan jeg få en forklaring her

Mange beholder deres Windows 7 ganske enkelt fordi at deres maskine slet ikke kan køre med Windows 10, eller ihvertfald kører meget dårligt med den. Jeg har selv oplevet at flere programmer samt et TV-kort måtte kasseres da jeg opgraderede fra Windows 7 til Windows 10.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-18 19:05

Du kan stadigvæk opgradere, hvis du har en gyldig win 7 nøgle

Her en artikel fra den 20 januar 2018, desværre på engelsk, meen mon ikke du kan klare den alligevel!
https://www.howtogeek.com/272201/all-the-ways-you-can-still-get-windows-10-for-free/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-02-18 19:39

Der er ingen måde at få gratis opgraderet windows xp/7/8/8.1 til windows 10 mere. Det er for længst stoppet. Der var en work-a-round en gang, hvis man havde slået hjælpemidler til, så som forstørrelsesglas, oplæsning ect ect ect, jeg kan dog ikke finde artiklen nu hvor jeg søger efter den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-02-18 19:40
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-18 20:18

While you can no longer use the “Get Windows 10” tool to upgrade from within Windows 7, 8, or 8.1, it is still possible to download Windows 10 installation media from Microsoft and then provide a Windows 7, 8, or 8.1 key when you install it. We tested this method once again on January 5, 2018, and it still works.

Hent win10 her https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10/

Det er så nok ikke lige en opgradering men nærmere en ny installation!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 20-02-18 20:50

Du kan evt hente windows 10 med dette gratis værktøj
Windows ISO Downloader
https://www.heidoc.net/php/Windows%20ISO%20Downloader.exe

Hent og kør programmet, klik på nej til at donere computer resourcer.
Klik nu på Windows 10 ude til højre, der kan gå et lille øjeblik, så dukker der et nyt vindue op.
Under punktet Vælg udgave vælger du Windows 10 Home/Pro og klikker Bekræft.
Vælg nu produktsprog og Bekræft.

Nu skulle der gerne dukke to link op, et til 32bit og et til 64bit udgaven af windows 10
Klik så på det link der passer til din PC, så skulle download gå i gang.

Hvis download ikke går i gang så kan du kopiere linket ude til højre og så åbne en browser og indsætte link i adresselinjen.

Lav nu en USB nøgle eller en DVD med Windows 10 ISO filen og start pc op med den og følg anvisning der dukker op!

Dette sletter den gamle installation, så gem det du skal bruge, lav evt en kopi som der os bliver foreslået af mig-selv.

Du skal bruge en gyldig Win 7 nøgle

Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 20-02-18 22:14

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-18 22:27

velbekomme