/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Windows 10 lukke computer
Fra : susss
Vist : 210 gange
50 point
Dato : 13-02-18 17:07

Nu er det sket et par gange at jeg lige pludselig ikke kan gå ned i venstre hjørne og finde lukke computer eller slumre...den reagere ikke også ender det jo med at jeg må slukke på selve pc-en for at tage strømmen der...Er der nogen der ved hvad det kan skyldes ? har oplevet det også engang på vores gamle pc..men husker ikke lige hvad der var grunden til dette problem .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-18 11:03

Du har vel ikke været her og "pille":

Firkantet taleboble nede til højre >
evt klik på udvid
Hvis du klikker på tablettilstand og du ikke har touch skærm, kan den indstilling godt drille.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 15-02-18 08:12

Hej Eyvind ved ikke helt hvad du mener ...Hvad sker der hvis jeg trykker på udvid ? lige nu virker maskinen jo det er kun nogen gange at problemet er der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-18 11:29

Jeg går ud fra, at det ikke er en kombineret Tablet og alm bærbar model du har.

Når du nede i højre hjørne klikker på den hvide "taleboble" dukker der nogle små ruder op og hvis du klikker på udvid, vil der dukke flere ruder frem og en af dem hedder tablettilstand - den skal du ikke klikke på. Men det er den jeg tror du måske har klikke på.

Når man på en almindelig bærbar, klikker på tablettilstand opfører computeren sig underligt.

Og hvis du ikke har klikket på udvid behøver du heller ikke gøre det.

Noget der måske kan få computeren til at "fryse", kan også være en af de utallige opdateringer. Især har der været nogle ret store af slagsen, og det kan måske ses ved at dine genveje på skrivebordet stabler sig op på rad og række.

Ellers har jeg ikke nogen idé om fejlen.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 15-02-18 12:52

Ja du har ret...angående det med at der lige pludselig var genveje som dukkede op på skrivebordet efter en længere opdatering...underligt at der ofte sker noget når de henter dem ned automatisk ...Jaa det er ikke nogen bærbar jeg har....Men på vores bærbar...sker det nogen gange at maskinen lige pludselig genstarter det hele..det undre os også ..meget mystisk er næsten en ny maskine..ved ikke hvorfor..men det er ofte hvis den skal til at hente en opdatering ned.
nej har ikke rørt ved udvid endnu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-18 13:04
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-18 11:11

Win 10 har jo en indstilling hvor den venter med at genstarte, hvis du fortæller den hvad tid du vil have fred - den skal så bare være tændt en times tid udenfor "fredstiden"

klik på start > og vælg det lille tandhjul.
Klik på opdatering
Rul ned og klik på Aktive timer
Nu kan du få lidt fred for genstart.

Så er der Indstillinger for genstart.
" Når vi skal genstarte..........................."
Slå den til.

På den bærbare kan du fortælle din windows maskine at du har forbrugsbaseret internet og så vil den ikke opdatere eller genstarte.
klik på dit trådløse netværkssymbol og klik så på egenskaber på dit netværk
rul ned til "Angiv som forbrugs..........."
den er slået fra og du skal slå den til

Men men men - slår du ikke den fra eller kobler dig på et andet netværk - bliver din computer ikke opdateret.

På samme måde kan du slå den til hvis du er på besøg med komputeren og bruger et fremmed netværk så den ikke henter der.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-18 12:21

Super information Eivind: Alligevel starter min PC idag ...efter få minutter med beskeden:

Citat
Der er sket en fejl. Vi indsmler informationer; lukker computeren ned og genstarte for dig..

..eller en noget lignende besked på en blå skærm ..uden andre 'løsninger'? ..end at rive stikket !

DÅPRLIGT ! </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-18 12:26

Ps. Det første man ser på den blå skærm (Screen of blue deadth):

https://ccolonbackslash.com/2012/11/16/windows-2012-and-2008-wont-boot-on-vmware-esxi-5-0/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-18 12:32
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-18 12:36
Kommentar
Fra : susss

Dato : 18-02-18 12:54

Fejlen har ikke været der endnu efter at jeg har spurgt til problemet her...på den stationær maskine..men du mener så at på¨den bærbar er det fordi den genstarter på grund af en opdatering..det er jo nok faktisk et fornuftig bud

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-18 20:38

susss ->Jeg ejer IKKE en bærbar !
</MOLOPKYLE>