/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lydkort - hvilket
Fra : myg
Vist : 175 gange
100 point
Dato : 12-02-18 17:01

Steinberg eller Sandberg ???
Hvad er forskellen på de to fabrikater?

Jeg ser på nyt kort i området 700 til 1700 kr.
Dert skal mindst være et 2ind2ud men gerne 2ind4ud eller 4ind4ud

Jeg er nok mest interesseret i (har kigget på)
Focusrite - Steinberg - Native Instruments - ProSonus - evt. M-audio

Det er mit gamle "Audio Fast Track Pro" der skal skiftes. "OSX High Sierra" vil ikke kendes ved hverken det eller min flatbedscanner ?

Så lad høre hvilket kort, der kan anbefales ? bl.a. mht.støj i preamp'ene, holdbarhed, betjening osv. osv.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 14-02-18 17:16

Wow, jeg troede at lydkort var noget man brugte for 20 år siden.

Nu om dage får man vel suveræn lyd i stereo fra alle computere ?

Hvad bruger man et lydkort til i dag ?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-02-18 16:40

Det handler selvfølgelig om et externt lydkort!
Ved godt, det ikke står der, men har man blot lidt kendskab til det, er det implicit.

Og ud over at give en noget bedre lyd, end computeren selv er i stand til, så bruges det oftest til egne studieoptagelser - tilslutning af eksterne kilder som grammofon, cassette- og spolebåndoptager o.l. for digitalisering af ting herfra m.m., og det er bl.a. det, jeg har behov for

Men nu gik mit spørgsmål på, om der var nogen, der kunne rådgive mig mht. kvaliteten af de nævnte produkter: støj fra forforstærkerne, betjeningsforhold, behov for tilslutninger, generel kvalitet af produktet osv osv.
- men undskyld, så lyder det ikke til, at du er opdateret til rådgivning her.....