/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundepension
Fra : emptynes
Vist : 155 gange
50 point
Dato : 05-02-18 18:06

Hej alle
Er der nogen der kan anbefale en god hundepension i Midtjylland . Vi har en mops vi skal have passet for første gang.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-02-18 19:01
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-02-18 22:31

Hvad med familie? Opdrætter? Naboer?

Jeg ville ikke ret gerne efterlade min hund i en pension eller i et ukendt hjem.

En mops er en selskabshund. Og den kan f.eks ikke nødvendigvis være alene hjemme i et fremmed hjem.
Hvor gammel er din mops? Og hvor længe skal I være væk?

Det ideelle er en familie i hus med have. Så der altid er nogen hjemme, hvis det er et sted, din hund ikke kender. Måske et ældre ægtepar i nærheden af hvor I bor? Som I kan besøge nogle gange før I tager af sted?

“Dogley” kender jeg ikke. Men man kan jo læse meget i linket.
Hvis du kan finde nogen, der bor i rimelige omgivelser, og hvor der er nogen hjemme hele tiden, så kan det være en ok løsning. Men spørg også ind til, om passerne har fået kurser i omgang med hunde. Og spørg om, hvad den forsikring, der er tegnet, dækker. Altså er det en ansvarsforsikring hvis hunden laver ulykker? Eller er det en forsikring af hunden, hvis den bliver syg eller kommer til skade? Eller hvis hunden bliver væk. Alt kan jo ske.

Man får ikke nødvendigvis nogen kompetance ved at være vokset op i et hjem med forældrenes hund.
Det kan være ok at passe hund i et par dage, men ikke i ugevis..