/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Softonic.com
Fra : kaison
Vist : 155 gange
15 point
Dato : 02-02-18 17:04

Hjælp, jeg bliver daglig overdænget med diverse reklamer fra dette softwarefirma. Reklamerne viser sig som notifikationer, som Facebook. Jeg er muligvis af vandvare kommet til at klikke på noget. Når jeg klikker på notifikationen viser det sig i min Browser, Google Chrome. Mit windows er Windows 10, version 1709.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-02-18 17:09

Du kan jo tjekke dine browser indstillinger for at se hvilken Browser der er din standard...

Klik på de 3 prikker i øverste højre hjørner i Chrome og gå ind under indstillinger og scroll ned til Browserindstillinger.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-02-18 17:13

Du har ret i, at du har installeret noget, du ikke havde regnet med.
Softtronic er berygtet for at sende ting og sager med, når man henter software.
Der er ikke andet at gøre, end at finde ud af, hvad du har installeret.
Gå ind under "Fjern et program" og sorter efter installationsdato, så du får de nyeste først.
Gå listen igennem program for program og se, om der er noget, du ikke genkender.
Hvis problemet er opstået for nyligt, bør det være et af de nyeste programmer, der har sneget sig ind.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-02-18 18:48

Softonic ?? Når jeg søger på software, downloader jeg altid fra programmets officielle site. Softonic går jeg langt uden om, der følger ALTID noget skrammel med i baggrunden.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-02-18 18:49

Prøv adwarecleaner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-18 21:23

Citat
Hjælp, jeg bliver daglig overdænget med diverse reklamer fra dette softwarefirma.

Citat
Dato : 02-02-18 17:13

Som skrevet se efter NYE programmer og Browser plugins.
De fleste kan heldigvis fjernes rimeligt hurtigt, mens andre bare henter mere og mere ned, så du til sidst ikke kan bruge din pc = eller diverse Spyware programmer til at fjerne skidtet med
HAR DU IKKE EN FIREWAL der SKRIGER HØJT om at programmerne vil på nettet efter ? opdateringer.
Du kan i det MINDSTE hente en gratis udgave af Mallwarebytes som kan advare og blokkere/ fjerne den slags.
https://www.malwarebytes.com/premium/

Alle de ´NYE´ downloads- sider er efterhånden fyldt med PEST og det du har fået.

Og det hele begynder med at du ´sikkert´ skal hente programmet med en ´såkaldt´ downloader (EXE fil) som bare man klikker på den allerede har laver ´Gøg og Gokke´ på din pc.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-02-18 22:38

Ryd browser data. Det er en cookie der giver andre side, bl. a. facebook, den info.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-18 11:43

Softonic er den største udbyder af: Spyware og Adware !

Undgå denne software download platform. Der er ALTID alternativer. F.eks. fra udbyderen af programmet selv.

Brug hellere: http://www.download.dk/ ..hvis det skulle være?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-18 11:47

Cnet: http://download.cnet.com/windows/

..er også Ok. ...men hav et øje på hver finger ...INDEN du takker [OK.] til hele 'pakken' ..se efter om der er et sted/'flueben' hvori der står: DECLINE ..i installations-/undermenu'erne, når du henter dét du ska' bruge.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-18 21:01

Citat
..er også Ok. ...men hav et øje på hver finger ...INDEN du takker [OK.] til hele 'pakken' .

DET? som jeg så ikke lige kan få-stå af ER, at spørger åbenbart lader ALT komme ind på sin PC - uden at der bliver spurgt om lov.
Selv den ´Firewall´ som MOLO bruger/ anbefaler giver vel advarsler om både det ene og andet (fri trafik) = åben PC alle kan bruge / og åbenbart stadig bliver misbrugt af et eller flere hentede ?? programmer/ filer.

Så få dog LIDT sikkerhed installeret før der virkeligt sker noget uhyggeligt
Windows et eller andet er gratis - men langt fra det bedste.

Har du intet eller ´snasker´ du bare rundt på nettet uden at vide risikoen ved samme = så installer dette, du vælger selv og det virker 110% - bruger det selv når jeg er på usikker grund.
Det har 3 funktioner = beskyttelse NU OG HER (til næste genstart) eller ALTID - samt beskyttelse af mapper du selv vælger.
Eneste problem er at det ikke husker noget som helst næste gang du starter din PC, så husk at GEM.
Samt lav ´CASCHE?/ virtulet drev´ større end aktuelt behov = hvad du gemmer på drev C:/
http://www.toolwiz.com/lead/toolwiz_time_freeze.php

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=M1T4vosPuMI

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-18 21:05
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-18 21:07
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-18 21:09

NB: der skulle meget gerne stå Time Out ved samtlige...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-18 15:20

Noget nyt?