/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ever solar solcelleanlæg
Fra : vivian67
Vist : 167 gange
50 point
Dato : 02-02-18 16:34

Jeg har overtaget et hus hvor der er et Ever Solar solcelle anlæg. Jeg leverer el til forsyningsselskabet og vil gerne følge med i hvor meget el anlægget producerer. Kan nogen forklarer mig hvordan jeg afløser det? Jeg tør ikke bare begynde at trykke på de forskellige knapper på anlægget.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-02-18 16:44

Hos www.eloverblik.dk ligger dine måledata, hvad du har trukket på elnettet, og hvad du har sendt ud af overskud. Data ligger time for time, og data for igår blive tilgængelige dagen efter kl. 10:00 - på hverdage.

Så er der din solproduktion. Der er mit anlæg koblet på internettet og sender løbende data til en server, der står et eller andet sted. Der kan jeg aflæse, hvad jeg producerer lige nu, i dag, denne måned og år og en masse andet.

Men prøv dog at spørge den tidligere ejer, han/hun er sikkert allerede tilmeldt.

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 03-02-18 10:37

Tak for svaret Bille1948, Jeg tænkte mere om det kan aflæses på selv anlægget ligesom man aflæser vand og el

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-02-18 10:48

Hvis det er en Danfoss inverter, kan det aflæses der, sikkert også hvis den er af et andet mærke.