/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Familie Ulve Drab
Fra : svendgiversen
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 31-01-18 20:11

Min kones søn, der har en gård ved Tranum i det nordlige Thy, og lejer sin jagt ud,
har nu fået et rådyr dræbt af ulve.

Min kones datter bor lidt længere vest på, ved Hovsøre, tæt på Thisted,
men hendes nærmeste nabo har får, der nu også er truet.

I stedet for at forsyne nye ulve hvalpe med GPS, skal vi så ikke se at få dræbt disse ulve,
og jeg ser gerne at vore tapre jægere gør en indsats her...

Om det så er i strid med EU og andre regler, det ser vi bort fra, de hører ikke hjemme i Danmark.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 31-01-18 20:17

?? det ville være en rigtig god ide. Tror dog ikke st alle har de samme holdning som os??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-18 20:33

Citat
Min kones søn, der har en gård ved Tranum i det nordlige Thy, og lejer sin jagt ud,
har nu fået et rådyr dræbt af ulve.
Ja nu tilhører rådyret så ikke din kones søn. At ulve dræber rådyr og andet vildt er meget naturligt og hører med til naturens orden.

Citat
I stedet for at forsyne nye ulve hvalpe med GPS, skal vi så ikke se at få dræbt disse ulve,
og jeg ser gerne at vore tapre jægere gør en indsats her...
Jeg ved at Danmarks Jægerforbund gør en ihærdig indsats på at få jagttid på ulve (regulering) Men sålænge det ikke er tilladt at jage -eller regulere, tror jeg ikke, du skal forvente at der er én eneste jæger som vil skyde ulve.

Citat
Om det så er i strid med EU og andre regler, det ser vi bort fra, de hører ikke hjemme i Danmark.
Tjaaaaa, den problematik kan så diskuteres fra nu ad og til dommedag.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-18 21:11

Og vi savner gode argumenter for at kunne beholde u ønskede ulve ude fra i Danmark?
Til fare, ikke kun for rådyr og får, men også for uforsigtige menneske børn...

Men du har sikkert ret Tommy, ingen autoriseret jæger vil turde skyde ulve,
med de eksisterende restriktioner, men vi har jo siden middelalderen haft krybskytter...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-18 13:11

Hmmmm!
Der er to udtryk jeg ikke rigtigt kan lide.
1) brave jægere
2) Tapre jægere

Bare en strøtanke.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-02-18 13:25

Citat
men vi har jo siden middelalderen haft krybskytter...
Det er vidst ikke et argument.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-18 15:00

Brave jægere - vor Herre bevare os.

På naboreviret blev der medio januar afgivet et riffelskud. Kadabom! Et klokkerent waidskud. Der gik to "jægere" rundt - uden hund. Jeg ventede i en times tid, hvorefter jeg gik hen til skellet og råbte dem an. Jeg tilbød hundeassistance - men nej. Jeg skulle blot blive, hvor jeg var. Til sidst, efter yderligere en halv time, forsvandt "jægerne" i retning af deres bil - uden anskudt dyr.
Og der stod jeg, rødglødende af raseri. Jeg tilkaldte en schweisshundefører, som ankom efter en times tid.
Efter cirka 15 minutters søg, fandt hunden råen. Hundeføreren mente ikke, at dyret kunne bruges til noget som helst, hvorefter han forlod scenen - efter at have åbnet dyret. Jeg blev naturligvis, hvor jeg var.

Brave og tapre jægere - my ass.

Med venlig hilsen

Tonganeseren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-18 16:13

Jeg er ikke jæger, min far var, men han var ved at fryse ihjel på andejagt ved Hjarbæk fjord.
Det som du beskriver er jo det modsatte af brave og tapre, som jeg anser for rosende ord.

Og ved at nævne krybskytter, håber jeg, at modige jægere vil omgå de åndsvage EU regulativer,
og i stedet for kun at skyde uskyldige harer, fasaner og rådyr,
også vil skyde de ulve, der sønderriver de samme uskyldige dyr.

Jeg er sikker på at flertallet, i hvert fald i Vestjylland og det nu plagede Nordjylland,
er enig med mig heri...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-02-18 16:49

Citat
de åndsvage EU regulativer,
EU i en nøddeskal. Man ser det gang på gang.

Jeg skynder mig at sige: Jeg har nu aldrig haft samme oplevelse med jægere som Tonga har haft. Sikkert krybskytter han har mødt.

Citat
Og ved at nævne krybskytter, håber jeg, at modige jægere
Krybskytter er absolut ikke modige, snarere tværtimod.

Citat
Jeg er sikker på at flertallet, i hvert fald i Vestjylland og det nu plagede Nordjylland,
er enig med mig heri...
De er sikkert enige i, at der skal gøres noget omkring ulven. Men, jeg tror ikke, de ønsker at det skal være i form af krybskytteri.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-18 17:29

Det var ikke de stakkels krybskytter i fordums tid, jeg hentydede til.
når de skulle forsørge en hel familie, med skjult jagt i herremandens skov.

Men om nutidens brave, tapre, modige jægere, der tør imødegå EU s åndsvage love,
og også tør overtræde dem.

På min vinterfrakke, købt i Flensborg, står der Wolf,
den er helt god, men hvad med en nordjysk live erstatning?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-18 20:18

Citat
Men om nutidens brave, tapre, modige jægere, der tør imødegå EU s åndsvage love,
og også tør overtræde dem.
Du ved vidst ikke rigtig hvad straffen er, såfremt der begås ulovlig jagt på fedede dyr. Den er ikke mild.
Opfordrer du også folk til at omgås færdselsloven, såsom, bilkørsel uden kørekort..?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-02-18 07:09

Det er naturligvis helt uantageligt at opfordre til ulovligheder i form af krybskytteri !!!!
På den ene side er man imod jagt og nedskydning af "uskyldigt" vildt. Samtidig opfordrer man til, at de samme "grimme" jægere skal være dem der udfører det beskidte arbejde med at bortskyde ulve !!! Det hænger ikke sammen !

På min vinterfrakke, købt i Flensborg, står der Wolf,
den er helt god, men hvad med en nordjysk live erstatning?

Kunne det tænkes, kære Svend Giversen, at du selv er lidt af "en ulv i fåreklæder" ???

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-18 10:54

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-02-18 19:38

Selv tak.