/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dårlig weekend
Fra : svendgiversen
Vist : 298 gange
200 point
Dato : 29-01-18 19:11

Alt er gået galt,
vi har tabt begge håndbold kampe, og det har stormet, så vi ikke kunne gå ud.

Efterlyser lyspunkter i en sen weekend, hvor min kunstner kone nu kørt til maling,
Så jeg skal nu igen passe hus og hjem og hund...

Supplerende, jeg fylder snart halv rundt og efterlyser en lokal historiker,
der kan fortælle lidt om egnen, her på Fjordvej og Gendarm stien på min fødselsdag?.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-01-18 19:32

Se tv. Endelig er der bid.

Interessante dokumentarer på DR-K fra kl. 21, og aftenen ud. Der er også een kl. 19. Den får jeg nok ikke set, skal også passe tv2 nyhederne.

Er du til familie intriger, har tv2, to udsendelser efter hinanden. Begyndende kl. 20.

Blot et tip. Selv vil jeg se DR-kultur. Man bliver aldrig for gammel til historiske kendsgerninger.

M.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-01-18 19:38

det var ikke godt med håndbold, men ellers manchester united vandt i fodbold
jeg havde 24 gæster til min fødsels dag
og fik masser af rødvin og meget andet

erik

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-01-18 21:15

...... endelig, hvis du er helt blank, og stirrer ud i luften med udtryksløse øjne, indtil mutter vender hjem....klik på denne https://www.youtube.com/watch?v=mXtdCvi9ujg

Nok ikke finkultur, men uforpligtende underholdning.

Har selv været ramt af det, siden 1964.

M.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-18 09:50

Citat
Supplerende, jeg fylder snart halv rundt og efterlyser en lokal historiker,
der kan fortælle lidt om egnen, her på Fjordvej og Gendarm stien på min fødselsdag?.

Hvis du eller din kone er på facebook, så prøv at se, om der er en side om din by. Jeg er medlem af en facebookside, der handler om min by i billeder dengang og nu, den er rigtig interessant.

Ellers har i måske et lokalhistorisk arkiv.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-01-18 12:58

Nemlig, Troldepige...

Du søger noget lokalt
http://www.egernsund.dk

Og en lokal
http://www.egernsund.dk/webmaster/webmaster.htm
Som vist har skrevet og kender området
http://www.egernsund-kirke.dk/historie/bogen.pdf

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 30-01-18 15:21

Håndbold var bare øv men karoline kunne jo svinge med sin arm.
Med hensyn til vejret er det nok mere påklædningen der er et problem.
Min weekenden gik med en syg syg mand (mande influense - som er en døj omgang),
skulle ha været i byen til parmiddag men måtte aflyse.
Fik endelig mine nye senge hjem og fik sat dem op.
Oprydning og rengøring , så denne uge kunne starte godt.
Denne weekenden står på havearbejde (hvis det ikke bliver dårligt vejr??)

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-18 15:37

Tak for svaret Troldepige.

Vi får en fra lokalhistorisk arkiv i Broager til at fortælle om egnen...

Også tak til alle andre om gode råd.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-01-18 16:23

Du kunne også vælge et helt uventet indslag til din fødselsdag
https://eventzonen.dk/henningnielsenshow

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-01-18 16:42

Velbekomme.

Held og lykke med fortællinger fra arkivet.