/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
baggrundsfarver i email program
Fra : henningolesen
Vist : 159 gange
100 point
Dato : 27-01-18 13:06

hej, jeg mener at jeg tidligere har kunnet bruge et email program hvor det var muligt at få hele siden farvelagt, er der nogen der kan hjælpe, jeg har brugt det til at lave billeder og tekster til en hjemmeside..
mvh
henning

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-18 13:50

Baggrundsfarver i et klient E-Mails program (Outlook, Firebird... osv.) er da noget som bestemmes af operativsystemet indstillinger for repræsention af vinduer. Altså i opsætningen af dit "TEMA":

https://glarminy.com/2016/07/29/change-text-background-color-windows-10/
..oder? </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-18 13:57

Hvis jeg har misforstået dig? ..og det handler om hjemmesider? Så er CSS du skal benyttet for at håndtere layout. Det samme gælder, hvis du sender mail i (X-)HTML formatet. Brug evt. <style> ... </style> tag'et som 'inline' kodet ..eller definér et externt stylesheet i CSS med formregler:

https://www.w3schools.com/css/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-01-18 22:34

Du kan sagtens sætte farver i baggrunden i Outlook, 2016 i mit tilfælde. Åben en ny e-mail, vælg indstillinger og i gruppen Temaer kan du vælge lidt forskelligt, du kan endda indsætte dit eget billede. Det kan du gøre ved at vælge Sidefarve i gruppen Temaer og så vælge Effekter og i det nye vindue vælge Billede.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-18 15:20

Noget nyt?