/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problem med mail
Fra : ferik
Vist : 344 gange
500 point
Dato : 25-01-18 17:24

jeg kunne ikke få windows live mail til at køre
derfor valgte jeg system genoprettelse, så kunne jeg ikke få windows live mail,
men fik end anden microsoft mail, navn ubekendt, brugte samme mail adresse og kode som tidligere
mail kører udmærket, men jeg kan ikke lægge mine mail adresser ind i den,
som jeg har på en usb nøgle

ferik

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-01-18 17:29

Det skal vist nok gøres på mail.live.com.
Der kan du importere kommaseparerede kontakter. De bliver så synkroniseret med mailappen. Det kan ikke gøres direkte.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-18 17:36

Hvis det er Mail app'en i windows 10 så kan du tilføje kontakt personer ved at klikke på det ikon der ligner 2 personer i venstre side, når vinduet er åbne klikker du på + tegnet for at tilføje kontakt.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-01-18 18:07

klaudi
det er ca 100 mail adresser
jeg kan ikke få det til at virke

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-01-18 18:15

ved søgning finder computeren ikke usb nøglen
eller dokumenter hvor mail adresser også ligger

erik

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-01-18 18:15

Jeg har lige flyttet over 100 mail.live

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-01-18 18:17

Så dur USBen nok ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-18 18:33

Har du en windows live/outlook mail konto, så gør som ThomasCSR skriver

Citat
Det skal vist nok gøres på mail.live.com.
Der kan du importere kommaseparerede kontakter. De bliver så synkroniseret med mailappen. Det kan ikke gøres direkte.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-01-18 05:36

Du skal gå ind i Windows app'en Personer i Menuen Applications.

Klik på --> Kom i gang --> Importer kontakter
Vælg den øverste med Outlokke, live mail etc.
Log på kontoen og vælg de kontakter du vil importere.

Windows Mail, der er i Windows 10, bruger den indbyggede Windows app 'Personer', til at gemme kontakter i.
Det gør alle programmer der har med kontakter at gøre i øvrigt, så er kontakter samlet ét sted!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-01-18 20:10

jeg har holdt min 81 års fødselsdag
vender tilbage i morgen
jeg forsøgte meget i går
uden held

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-01-18 16:46

Det er ikke lykkedes mig at komme nogen videre med mail
Jeg prøvede meget i går
Også med lægge mail adresse ind
(det er vist semicolet gemt eller hvad de nu hedder)
erik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-18 16:56

De mailadresser du har på usb nøgle, er det en csv fil(eksporteret fra andet mail program)?

Det er så'n en fil du kan importere i mail app'en!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-01-18 17:01

klaudi
citat
Det er så'n en fil du kan importere i mail app'en!
??
hvordan
erik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-18 17:25

Har du en ms konto, så åbn en browser (IE, Chrome eller Firefox) gå så til https://outlook.live.com
og log på der, klik så på tandhjulet oppe i toplinjen, find Indstillinger og klik der.

I indstillings vinduet ruller du ned til du kan se punktet Personer helt ude til venstre,
nederst, klik så på Personer så den folder ud, nu skulle der gerne komme et punkt med Importer kontakter, klik på det, så dukker der nogle valg op, vælg windows live mail, så skulle du få muligheden for at lede efter din cvs fil!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-01-18 19:24

jeg har klikket på live mail og valgt den rigtige fil
men kommer ikke længere

erik

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 28-01-18 20:25

Åbn csv filen i notesblok, lav ; om til ,

Det kan du gøre ved at taste CTRL+H
og sætte ; tegn ind i Søg efter og , tegn ind i Erstat med
klik så på Erstat alle.

Prøv så import igen

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 29-01-18 18:47

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-18 20:02

velbekomme