/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Ris og Ros - forbedringer og lignede`? V~
Fra : martinussen
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 29-06-03 13:01

Goddag

Hvad synes I om mit projekt www.mopedpriser.dk`?

Jeg er stadig igang med siden, så jeg ville blive glad for noget "feedback" - ris & ros - forbedringer?

Og vil I kunne finde på at bruge siden? Og muligvis hvor ofte?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-03 16:30

Den megen 'luft' i koden, tror jeg er det, der får din tabel midt på siden til at 'hoppe'. Prøv at rykke din kode sammen og se om det hjælper. 'Luft' i koden er godt for øjnene, når man have overblik, men browseren er sjældent glad for denne 'luft'; især ikke i tabeller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-03 16:30

Den megen 'luft' i koden, tror jeg er det, der får din tabel midt på siden til at 'hoppe'. Prøv at rykke din kode sammen og se om det hjælper. 'Luft' i koden er godt for øjnene, når man skal have overblik, men browseren er sjældent glad for denne 'luft'; især ikke i tabeller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-06-03 16:40

det prøver jeg lige..! - andre forslag?

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-06-03 16:43

Det hjalp ikke..!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-03 16:43

Hai igen...

Dette er IKKE en reklame :

Da jeg kørte en validering af din kode på : www.htmlvalidator.com fik jeg dette resultat :

CSE HTML Validator Professional v6.00 generated 21 error messages, 0 warning messages, and 11 other messages when checking this web page. In fact, this web page generated so many errors that HTML Validator terminated the check before it went through the whole document. These problems may damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

ACCESSIBILITY INFORMATION: Of all the messages generated, 3 messages had to do with accessibility. While the part of this page that was checked did not generate any accessibility errors or warnings, it is very likely that there are opportunities to improve this web site's accessibility. Consider reviewing this web site for accessibility issues. CSE HTML Validator can help.

Døm selv...

Det ku' være du sku' gå din kode igennem én gang til

Ps. Jeg ved godt at din side er 'under konstruktion' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-06-03 16:53

Det fatter jeg ikke en brik af..!! Hvad betyder det på dansk?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-03 20:54

Jeg har prøvet at se på dit site som "bruger" med IE 5.0 17" 800x600
De blå links er tydelige og indbydende at se på.
Teksten "bedste tilbud lige nu: Athena.............. er lidt ulden
"mappefanerne" er lidt svær at læse - eks. mopedgalleri
Ellers virker den overskuelig og dejlig uden en masse flimmer.
Emesen.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-06-03 21:20

TAK - Siger jeg så..! Men har du nogle forbedringer/forslag?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-03 23:01

martinusen -> at din kode er inkonsistent ->den overholder ikke de standarder du angiver :

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">

Der er 21 fejlmeddelelser som angår din kode. Faktisk så mange at validatoren måtte opgive at gennemfører en fuldstændig test. Dette betyder, en browser der overholder standarderne ikke har en chance for at tolke din kode korrekt.

Hvis du downloader trial versionen af HTML validatoren, kan du teste 100 HTML sider ..eller bruge den i 30 dage.
For hvert dokument du tester, vil der blive dannet en *.val fil med de fundne fejl og uoverensstemmelser i din kode, så du får mulighed for at rette det til, så det bliver korrekt.

Du behøver ikke at gøre ovenstående. Det er bare et forslag. Jeg bruger selv omtalte program til at validere min kode, når jeg vil være sikker på, den er korrekt i forhold til W3.com standarderne. Joe... Jeg laver skam også (tit) noget skuddermudder, men man lærer jo hele tiden

Håber du kan bruge dette, jeg prøver bare at hjælpe.

Happy Coding </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 14:08

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:10

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 04-07-04 09:54

Tak for svaret emesen.