/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved update i Window10
Fra : Otnob
Vist : 289 gange
300 point
Dato : 24-01-18 22:12

Microsoft forsøger gang på gang at udføre funktions opdatering.

Det kan åbenbart ikke lade sig gøre og det er også OK, men hvordan får jeg stoppet disse gentage forsøg som sinker mig.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 24-01-18 22:19

Hvilke opdateringer er der tale om?

f.eks. Funktionsopdatering til Windows 10, version 1709

Den er jo en gavnlig opdatering som sikrer din videre færd i cyberspace, men hvis du synes du vil leve livet farligt, lader du bare være med at opdatere din computer.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-01-18 22:54

Mit spørgsmål gik blandt andet på hvorledes jeg bliver fri for disse forsøg på funktions opdatering.

Jeg har prøvet at se om der er nogen steder, jeg kan frabede mig denne opdatering som jeg forstår skulle give nogle forbedringer men ikke have indflydelse på sikkerheden.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-01-18 07:25

Når du er inde i Indstillinger --> Windows Update, så klik på --> Foretag Fejlfinding, ude i menuen til venstre - Vælg Løs problemer med Windows Update, der står som ca. nummer 4 på listen, og vælg --> Kør fejlfindingsværktøjet.

Der kan opstå fejl i Windows Update, og dette lille fine værktøj resetter tingene så der igen kan opdateres

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-01-18 07:28

Man kan godt lukke for opdateringer, men det er temmelig uklogt, da man så også lukker for sikkerhedsopdateringer!!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 25-01-18 08:39

dogvillestar

Har kørt fejlfinding m.m.

Hvordan frabeder man sig dennefunktionsopdatering?

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 300 point
Dato : 25-01-18 09:09

Du kan gå ind under Windows Update --> Avancerede Indstillinger --> Vælg hvornår opdateringer skal installeres, og så udskyde opdateringen op til 365 dage i den første boks hvor der står 0.
Der vælger du det antal dage opdateringerne skal udskydes.

Man kan ikke slå det helt fra.

Men hvis du har fået nogen ind, så kan de fjernes igen i Se Oversigt over installerede opdateringer --> Fjern opdatering

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-18 09:39

Windows home udgave:

Ved trådløs forbindelse til din router:

Klik på dit trådløse ikon nede ved uret
Klik på egenskaber i i den router du har forbindelse med
Rul ned til "angiv som forbrugsbaseret forbindelse..............og tænd den.

Pro udgave:
Som "dogvillestar" siger

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-01-18 20:57

Hvis du absolut vil gøre noget så tåbeligt at undlade at installere opdateringer, uanset hvilken det måtte være, så søg efter services.msc, start programmet, find tjenesten Windows update og deaktiver den.

Hvis du i stedet vil gøre noget aktivt for at installere de opdateringer der fejler, så læs fejlbeskrivelsen og google den hvis du ikke forstår den, eller skriv den til os herinde.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 26-01-18 21:31

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-01-18 22:13

Ærgerlig måde at sikre sit privatliv på. Men det er jo dit liv. Det svar som du give pointene til giver dig bagslag om 365 dage. Når du afbryder installationen af opdateringer midlertidigt kan du afbryde det igen før alle de opdateringer der mangler at blive installeret, er installeret og så har du bare samme problem igen om 365 dage. Så god fornøjelse med det.

Kommentar
Fra : dogvillestar