/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
samsung ps42c96hdx/xee
Fra : jensviggo
Vist : 184 gange
200 point
Dato : 23-01-18 05:33

Jeg har købt et sådan tv plasma, fantastisk tv. Jeg får mine signaler fra Yousee via kabel. når jeg tilkobler tv kan jeg imidlertid kun tage tv2. Jeg ringede til en god bekendt og forklarede ham problemet. Han sagde jeg skulle have en boks, men hvilken boks vidste han ikke. Den boks jeg bruger til mit tidligere tv er digital modtager mrk cisco, hvor landkablet går i, og via hdmi videre til tv, gør jeg det med ovennævnte tv kan jeg kun tage tv2. Jeg skal måske nævne at tv er fra 2007, men som nyt.

Er der nogen der ved hvilken boks der er tale om?

mvh jensviggo

jvk

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-01-18 09:43
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 23-01-18 10:07

Dit tv har 2 tunere en analog og en digital DVB-T og du skal bruge en DVB-C,
så'n en kan du f.eks. købe i Harald Nyborg
https://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

Der sætter du antennekablet i boksen og forbinder den til tv med scart eller hdmi!

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-18 10:38

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-18 10:38

Problemet er løst. Jeg skal hverken have boks eller lignende. Problemet var, jeg brugte den forkerte fjernbetjening, jeg brugte den til tv. Nu bruger jeg fjernbetjening der styrer boksen fra Yousee, som jeg altid har haft, så alt ok nu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-01-18 14:50

Velbekomme, altså bare en fejl 40!