/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Google Earth
Fra : kipumi
Vist : 278 gange
100 point
Dato : 19-01-18 23:18

Jeg har Google Earth på min bærbar. Det har altid virket, og også i søndags, men i dag, da jeg skulle bruge det, kan jeg ikke lukket det op. Jeg har prøvet at afinstallerer og geninstallere i "fjern programmer" - når jeg downloader programmet, kommer der fint et logo (en flise) op. Jeg har Windows 10. Men når jeg klikker på flisen, kommer der et sekund et vindue op med Google Earths logo midt på skærmen, men i stedet for at åbne, lukker den ned og der kommer et blink øverst i venstre hjørne. Jeg er ingen ørn til PC så væ rare at skære svar og spørgsmål ud i pap. Tak.

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 110 point
Dato : 20-01-18 00:07

Ikke at det er til nogen hjælp, men jeg havde samme problem med Microsoft Edge. Det var dog ikke HVER gang den ikke ville åbne, og det er siden gået i sig selv igen.
De seneste Microsoft opdateringer har været lidt op ad bakke. Jeg synes, de har sendt noget ud, der ikke er testet godt nok.
Det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget, men det giver da et håb om, at der kommer en opdatering, der retter op på problemet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-01-18 02:46

Lad være med at opdatere
Citat
https://www.google.dk/search?ei=155iWqDxA4KNsAHY6I6gCg&q=google+earth+portable&oq=google+earth+portable&gs_l=psy-ab.3..0i7i30k1l8j0j0i30k1.3877.6482.0.6907.6.6.0.0.0.0.101.554.5j1.6.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.6.551....0.ZSoceFnAnKk

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-01-18 06:55

https://earth.google.com/web/

Prøv linket, det virker på min laptop win7

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-01-18 07:02

Find ledig sted på skrivebordet, højreklik, vælg opret ny genvej, indsæt linket, tryk næste, og omdøb til Google Earth

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 20-01-18 09:48

JensViggo

- Find ledig sted på skrivebordet, højreklik, vælg opret ny genvej, indsæt linket, tryk næste, og omdøb til Google Earth -

når jeg højreklikker er den der genvej ikke mulig. Den er nedtonet grå, og kan ikke bruges. Hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-01-18 10:01

Du kan rulle Windows tilbage til tidligere build.
Klik på luppen i nederste venstre hjørne og skriv "gendannelsespunkt".
Vælg "systemgendannelse". Følg vejledningen. Vælg et gendannelsespunkt, fra før verden gik af lave (Google Earth i det mindste). Bemærk, at du kan sætte et flueben, for at se flere gendannelsespunkter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-18 19:33

Du kan evt. hente dette lille program.
https://www.iobit.com/en/advanceduninstaller.php

Genstart så efter at du har afinstalleret google earth

Når du har installeret programmet så klik nede på start
find og højreklik på på programmet og vælg hvor der skal være en genvej

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-01-18 19:38

Ved at lade Windows lsve afinstallationen, "lærer" det, at noget ikke virkede, og ved næste opdatering bliver der taget højde for, hvad der gik galt. Det har jeg brugt med fordel.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-01-18 11:28

Nu er det jo godt nok Google Earth spørgsmålet handler om. Men er det bare små hurtige "søgninger", det drejer sig om, er Google Maps fuld tilfredsstillende.

Den er meget hurtige. Og der er trods alt en del menu muligheder.
Synes selv Earth er meget "tvær" at bruge.

M.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 22-01-18 19:53

Tak for svaret ThomasCSR.
Jeg ha haft en IT mand til at kigge på det. Her er hans svar. Måske er det interessant for nogle andre også.

[I]Den var bare flyttet uden for skærmen. Ved ikke lige hvordan. Men man skal bruge en bestemt tastatur kombination for at få fat på et vindue. Vi oplever det tit hvis man har haft en ekstern skærm på en bæbrbar og flyttet vinduer ud på den skærm. Når man så kører uden den ekstra skærm, så er de gemt, og man skal have flyttet dem tilbage.
.[/I]