/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp til VPN forbindelse
Fra : ara
Vist : 228 gange
100 point
Dato : 18-01-18 16:34

Hej.

Hvordan får man en VPN forbindelse?

Er det nok at sætte et "flueben" ved det i ens router, eller skal man ud at købe et program til det?

mvh

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-18 19:14

Det er noget du køber dig til, de gratis er som regel alt for langsomme:
https://www.google.dk/search?q=vpn+server+free&oq=vpn+ser&aqs=chrome.1.69i57j0l5.5794j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Men hvorfor vil du have sådan en for, det er som regel kun dem der deler filer/ fil og musik, som bruger den slags.
Di PC bliver ikke mere sikker af VPN

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-18 19:15
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-18 19:36
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-01-18 06:29

Nej, du kan ikke ikke klare den med et flueben

En VPN forbindelse er noget man køber som en service.

Den består i en krypteret forbindelse fra din PC til en PC på nettet, som 'dit' VPN firma ejer og driver.
De fleste firmaer har VPN servere i mange forskellige lande, min egen VPN udbyder har servere i 29 lande, og jeg kan så vælge at koble mig på en af dem, eller lade det gå automatisk, så forbindelse skifter en gang imellem.

Min udbyder er - https://dnk.privateinternetaccess.com/ - og jeg betaler ca. 20,- kr. om måneden for servicen. Billigere jo længere tid man betaler for!

Det foregår enten via et plug-in til din browser, eller via et program der downloades, installeres og derefter styrer VPN forbindelse - Helt automatisk når det én gang er sat op, hvilket ikke er så svært

Og det 'sløver' ikke din internetforbindelse nævneværdigt, jeg mærker ikke noget til det!
Visse gratis VPN's er dog slemme til at sløve din forbindelse.

Prøv evt. at købe én måned før du kaster dig ud i at købe for et år eller 2.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-01-18 10:11

Fætter og Jeg er fan af synology nas server. Her er et modul du Kan lave din egen VPN server.
Her er 3 protokoller til dette. den første en nem at få til at virke med en windows 10 maskine.
her med får denne vindows maskine adgang til alt på dit Hjemme net. OpenVPN er også en der er fri under open source. Her har vi lavet så vores mobil telefoner har adgang til alt på vores net. Det skal nok være en android telefon. Men vi er også apple hadere. hej hej. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-18 20:17

Citat
De fleste firmaer har VPN servere i mange forskellige lande, min egen VPN udbyder har servere i 29 lande, og jeg kan så vælge at koble mig på en af dem, eller lade det gå automatisk, så forbindelse skifter en gang imellem.

Som skrevet har det intet med PC sikkerhed at gøre = men om at skjule hvor og hvad man laver på nettet.

For det andet? så har selv VPN udbydere (ret mig endelig) RET og PLIGT til til at hjælpe myndigheder med at opklare forbrydelser af enhver art = der foregår på nettet - den LOV er én anden sag, men stadig levende.

Men der findes ´KUN´ sikre VPN servere i de såkaldte Øst lande - hvor de bare tænker på penge, og er total lige glade med hvad der hentes ´film´ osv - og der er tor browseren en af dem.

Og henter ?? man kun en film eller et musik nummer burde der ikke være noget galt = man får højest an advarsel/ løft finger = dog kan de sidste dage ´pornosag´ i TV udløse diverse panik-anfald hos visse mennesker = og det er vel også rimeligt - troede bare det var ´ældre´ og perverse der så på den slags = ikke unge børn.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-01-18 05:12

Citat
For det andet? så har selv VPN udbydere (ret mig endelig) RET og PLIGT til til at hjælpe myndigheder med at opklare forbrydelser af enhver art = der foregår på nettet - den LOV er én anden sag, men stadig levende.

De har pligt til at hjælpe ja, men mange VPN udbydere logger ikke deres kunder, så der foreligger ikke nogen data om IP-numre og andet.

Selve datatrafikken imellem min PC og nettet er krypteret og den klan de heller ikke 'se' bagefter!

Kan ikke svare for alle VPN, men min udbyder gemmer ingenting - https://helpdesk.privateinternetaccess.com/hc/en-us/articles/219457547-Do-you-log-the-traffic-of-your-users-