/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DaySight nattekørselsbriller!
Fra : Eyvind
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 13-01-18 11:29

Citat
Tusindvis af billister drager fordel af disse revolutionerende nye DaySight nattekørselsbriller!

Det lyder interessant, men er der nogen her, som har prøvet dem. ?

Det er disse:
http://promo.daysight.co/dkpromo?affid=1&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=remarketing_dk&gclid=EAIaIQobChMI36jz1tvU2AIVkEgYCh0FsQB6EAEYASAAEgJIifD_BwE

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-18 12:13

Det er ikke danskere, der udtaler sig og biksen har ej heller adresse i Danmark, så jeg tvivler stærk på udsagnet!
https://www.daysight.co/dk/contact

https://extraoptical.com/dk/blog/din-brille/hvorfor-skal-man-bruge-korebriller/

https://dinsolbrille.dk/shop/nat-koerebriller-82c1.html

Spændende emne...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-18 12:14
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-18 13:13

Tror du vil få mere ud af et par billige polaroid, der er lyse.
Alle døjer med regn og lygter - der sikkert mere de små? gen skærs reflekser der generer øjnene end selve lyset.
Samt dårligt indstillede lygter og for stor hastighed = kør efter forholdene, men den sætning har visse billister vist aldrig lært, de tror at selv om man må køre 80 - så har man også kontrol over alt.
Selv kører jeg sjældent over 70 i regn og modkørende (i mørke) og til tider ned til 60 da det er totalt umuligt at se hvad der foregår på vejen.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-18 13:17

Køb et par af disse, kun 42kr og de har nok samme effekt som "DaySight" brillerne
https://www.bredsgaard-byg.dk/byggematerialer-cement-flydespartel/sikkerhed/sikkerhedsbriller/sikkerhedsbriller-m-gult-glas

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-18 14:15

- jeg mangler, at høre fra en som har prøvet dem.................jeg havde faktisk noget lignende dengang jeg kørte rundt og reparerede storkøkkenmaskiner. - de var gode mod lygteblænderi.

Mig-selv - jeg kører aldrig over 180 i mørke og regnvejr............... hvis der er kødannelser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-18 21:14

Citat
jeg kører aldrig over 180 i mørke og regnvejr

Så kan jeg gætte? at dette ikke var dig:

https://www.dropbox.com/s/b9nanuc6sv311h0/TS_P0054.mp4?dl=0

Plejer også at holde mig under 160 på mc = lidt bedre udsigts forhold.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-18 10:33

Drobbox er ikke en mulighed for mig.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-18 16:31

Tak for svaret Klaudi. Det må være det bedste bud, sådem køber jeg straks.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-01-18 17:33

Velbekomme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-18 09:48

Nu har jeg bestilt de flotte "DaySight", så jeg kan se lige så fjollet ud som ham på billedet -
Hvis i vil høre om de er gode, så sender i bare lidt bitcoin til min samling.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-18 14:46

Ju hu - nu kom de gule overtræksbriller endelig. Så nu skinner solen hele tiden, men jeg er spændt på om de også virker når det er mørkt med væmmelige lygter lige i fjæset. Nå, det bliver afprøvet en af aftenerne.

Kommentar
Fra : Klaudi