/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Cache browser
Fra : susss
Vist : 184 gange
100 point
Dato : 10-01-18 09:42

Hvordan renser man Cache browser ? https://wikigento.dk/ryd-din-browser-cache Det her link viser hvordan..men jeg er i tvivl om det betyder at alle de hjemmesider jeg har gemt i Importeret fra E om de så bliver slettet ?? eller tager jeg fejl ? Ved ikke om det er det samme man gør når man trykker ctrl plus F5 ?? Kan ikke få Trust Pilot til at fungere korrekt..når jeg har givet stjerner og skrevet en kritik af en hjemmeside...og vil sende den ...findes sende knappen ikke mere...så jeg skrev til Trust pilot i går under chat..de sagde jeg skulle prøve at cache min browser..

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-01-18 12:52

Nej, de hjemmeside som du har gemt som foretrukne forsvinder ikke.
Det er blot din historik, altså hvor og hvornår du har været på de respektive hjemmesider
sidst der slettes...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-01-18 13:01

Okay..det lyder godt tak for dit svar..må lige se om det virker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-18 13:39

Brug Ccleeaner (..udgivet af: AVAST! ...som har opkøbt AGV ..også et antivirusfirma!):

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Så får du mange valgmuligheder: Internet Cache, Miniature chace (= i Stifinder) ditto i div. programmer ..osv.

Der findes mange former for chaches (= midlertidige 'opbevarelsesområder' , når det kommer til dit operativsystem og installlerede programmer). Lad mig bare nævne: Midlertidige Internet Filer (IE + Edge, Google Chrome, Firefox, Vivaldi ..mm.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-01-18 08:48

Tak Kan det godt samarbejde med AVAST ? Har Avast virus programmet indstalleret i forvejen ?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 11-01-18 14:13

Citat
Kan det godt samarbejde med AVAST ? Har Avast virus programmet indstalleret i forvejen ?

Selvfølgelig kan det det - det har jo intet med hinanden at gøre...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-18 14:40

poten -> Du har ret: Programmerne har intet med hinanden at gøre ...funktionelt.
Det er blot samme ejerkreds som udgiver programmerne
Antivirus/firewall's holder skidtet fra døren. Internt 'regnskabsrod' i operativsystemet kan løses med et 'rense-program' som f.eks Ccleaner. De to nævnte 'udgivere' af omtalte programmel er IKKE konkurrenter i dén henseende.
Jeg nævnte blot sammenhængen for at pointere at; det er et firma/institution som er troværdig.
</MOLOKYLE>