/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Arvelov
Fra : maxima51
Vist : 209 gange
50 point
Dato : 08-01-18 15:10

Hvordan ser det ud med min gæld,såfremt jeg arver efter min far.Jeg er erklæret insolvent.Kan jeg evt.nægte at modtage arven,og lade den gå videre til mine børn

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-01-18 15:35

Man vedgår sig ikke arvog gæld længere. Men din gæld blver automatisk modregnet i din arv. Det sørger skifteretten for og der er Inge vej udenom.
I det øjeblik du arver, er du jo ikke insolvent længere.
Og arver du ikke nok til at dække din gæld, bliver gælden bare nedskrevet med arvens størrelse.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-01-18 20:43

Prøv at skriv til Kenneth Wedmore Lund. Han kørte igennem at hans børn var arvinge fra hans mor. Og selv gæld han havde stiftet efter hans mors død fik han fejet ind i boet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-01-18 23:14

Du kan få din far til, at lave testamente, hvori han testamenterer størstedelen til dine børn. På den måde kan din arv begrænses til tvangsarven, som så vidt jeg husker er på 25%.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 09-01-18 00:16

Vis dig som en mand (eller kvinde), og betal den gæld som du er ansvarlig for.
Jeg kendte en mand som fik en del gæld i forbindelse med sin egen forretningskonkurs.
Han rejste 5. år til Grønland, og betalte enhver sit. Respekt.
Din hustler mentalitet fortjener ingen respekt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-18 22:42

Nej, du kan ikke nægte at modtage arven og lade den gå videre til dine børn.

Men din far kan testamentere en stor del af arven til andre end dig, nemlig 75 % som hovedregel, det der kaldes tvangsarv.

Medmindre han er meget rig, for så kan han begrænse tvangsarven til 1.240.000 kr

Så nej, du slipper ikke for at arve et eller andet efter din far, og du slipper heller ikke for, at beløbet vil gå til hel eller delvis dækning af din gæld, hvilket også vil være helt rimeligt.

Der er sgu alt for mange der i dag kører på frihjul så at sige, og skøjter gennem livet på at stifte gæld der ikke betales tilbage

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-18 22:44

Citat
Men din far kan testamentere en stor del af arven til andre end dig, nemlig 75 % som hovedregel, det der kaldes tvangsarv.

Hov der mangler noget, der skulle stå "Men din far kan testamentere en stor del af arven til andre end dig, nemlig 75 % som hovedregel, så du kun får 25 % det der kaldes tvangsarv.