/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skoda og VW
Fra : omahexen
Vist : 270 gange
200 point
Dato : 07-01-18 09:10

Er der nogen der kan fortælle mig,hvorfor der er så stor en prisforskel på henholdsvis Skoda Octavia combi.og VW variant.Som jeg kan læse mig frem til,har de begge den samme udstyrspakke og motor,og størrelsen er næsten identisk.Det drejer sig om en VW variant 1,4 TSI.og en Skoda Octavia style 1,4 TSI .Pris VW:355.000 kr.Skoda:275.000 kr.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-18 10:48

Den er da nem. dette logo VW er dyre og så er designet lidt anderledes

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 07-01-18 11:17

...og den tredje i VW famielien - SEAT er også i den billige ende, hvorimod den fjerde - AUDI er uforskammet dyr. Lidt vildt når de er bygget af samme dele. En mand der var vildt glad for hans tudedyre Touran blærede sig kosteligt over alt udstyret i hans VW. Kun på det usynligt sammenklappelige anhængertræk afveg han fra Altea'en.

Jeg ville til enhver tid vælge SEAT og SKODA fremfor VW og AUDI, ikke mindst fordi udstyrspakkerne er langt mere attraktive.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-01-18 11:35

Skoda er jo købt af VW, og har i dag samme teknologi og udstyr,
men ikke samme prestige, derfor bevidst prisforskellen.

Så hvis du vil have en god, billig bil, køb Skoda,
men hvis du vil føre dig frem, køb VW og helst Audi.

Da vi købte vor sidste bil en Peugeot 2008 til ca. 200.000 kr, som vi er meget glade for,
prøvede vi også en Audi, der kostede det dobbelte,
og der var slet ikke dobbelt så meget bil i den, men de 4 ringe koster...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-18 14:12

Man skal da ikke falde på halen over en Audi - som i bund og grund bare er en udviklet DKV.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 07-01-18 18:14

Haft Skoda og det er en udmærke bil. Det er logo du giver ekstra for hvis det er en VW du køber.
Dele i skodaen er de samme som Audi, så hvis du kan nøjes med det grimme Skoda logo, så sparer du penge

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-18 20:44

Kører ´gammel´ Seat som er/ kan svære at få brugte dele til i DK, men dem fra VW/Skoda passer til den og er særdeles billige - brugte eller nye.
Og har kun skiftet viskerblade + olie + filter + tændrør/kabler til 600.- efter 25,000km.

Men det kan sikkert ikke bruges til nye biler.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 08-01-18 19:32

Jeg kunne da godt se mig selv bag rattet i en Audi A7,ikke for at føre mig frem (den tid er nok forbi),men synes,at det er en lækker bil,men prisen ikke.Jeg må tilstå,at jeg ikke havde skænket Seat en tanke,men kan nu se,at der er en fornuftig bil til små penge,og så med 4 års garanti.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-01-18 19:55

Det blev så en Seat 1,0 TSI ST,der får man virkelig noget for pengene (210.000 kr.) var lidt skeptisk for den lille motor,men den overbeviser.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 11-01-18 08:23

Tak for svaret 3773.