/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Soundbar/tv
Fra : jensviggo
Vist : 154 gange
200 point
Dato : 06-01-18 15:56

Jeg har for nylig anskaffet mig et Nyt Samsung tv ue49mu6195. Nu vil jeg forbinde tv med soundbar. Jeg kan forbinde med optical (digital out) eller hdmi (arc) audio return channel.

Forbinde og afspille via optical, ingen problemer, men hdmi kan jeg ikke finde ud af.

På soundbaren er der optical indgang og to hdmi, hdmi 1 og hdmi 2, forbinder jeg hdmi 1 med hdmi arc på tv, og trykker på soundbarens fjernbetjeningens hdmi 1 skal/skulle det virke. Det gør det ikke. Trykker jeg på soundbarens fjernbetjenings optical virker det, altså lyden afspilles gennem soundbaren og dens subwuffer.

Er der nogen der ved hvordan jeg får det til at virke?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-01-18 23:17

Du har slet ikke noget at bruge hdmi til, når du også har optisk udgang.
Og desuden giver det en væsentlig bedre lyd med optisk end hdmi.
Jeg har selv et Samsung tv med en LG soundbar

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-18 10:51

Prøv hdmi 3 på dit tv

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-18 10:53

Hvilken soundbar?

Det kan godt være opsætningen på soundbaren skal sættes op til hdmi

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-18 17:14

HDMI stik på fjernsyn er normalt kun indgange . Der kommer ikke noget ud af dem. Heller ikke tv lyden.
Du kan bruge dem til at få billed og lyd fra en computer , dvd afspiller eller ande kilde vist på TV.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-01-18 05:50

det er en lg hls34s/shs34 står der på forsiden af user guidens forside.

Helt specifikt, er der nogen der ved hvad denne hdmi arc er beregnet til, til hvilket formål er den beregnet

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-01-18 08:17

har sat hdmi stikket i hdmi3 på tv som er hdmi arc.
går jeg ind i souce på tv, vises status som rød knap on/off. hvis jeg aktiverer den kommer der et blåt flueben, men den røde knap er der stadig

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-01-18 16:41

Indstillinger >lyd>ekspertindstilinger>hdmi-indputlydformat vælg PCM

Indstillinger>generelt>ekstern enhedsstyring > anynet+(hdmi-CEC) skal være “on”

Hdmi stik skal sidde i ind på ekstern og i hdmi-acm i tv’et

Hvis dette ikke virker så kan Samsung ikke hjælpe, så kan din ekstern enhed ikke forstå-eller er for gammel det virker med Samsung soundbar?