/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skæv nytåraften
Fra : svendgiversen
Vist : 219 gange
200 point
Dato : 02-01-18 20:04

Efter en fredelig, halveret jul, med sygdom i familien,
tog vi til Esbjerg, hvor min svigerinde fylder år nytårsaften
og min bror nu er formand for det lokale røde kors.

Her havde de haft rekord stor trængsel for at uddele gaver til trængende op til Jul.

Og så, efter vanlig mega bespisning, den store affyring der,
selv blev jeg inde hos lille Debbie, der ikke kan lide knald,
men det var helt enormt hvad der blev skudt af,
heldigvis mest batterier, som man ikke skal holde i hånden,
men nedfaldet er ikke helt ufarligt.

Tusindvis af raketbatterier til 1500 kr stykket
skudt af på 5-10 minutter, sammenlignet med de små julegaver røde kors uddelte.

Hvor er vi hende med vores velfærd?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-18 23:16

Citat
og min bror nu er formand for det lokale røde kors.
Godt gået af Niels Åge.

Citat
Hvor er vi hende med vores velfærd?
[CITAT]skudt af på 5-10 minutter, sammenlignet med de små julegaver røde kors uddelte.
Julegaver til værdig trængende..? Tænker du på hende, konvertitten med de fire alvsheste + 10 børn med 2 forskellige mænd. Hun var vidst ikke værdig trængende.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-18 18:30

Citat
Tusindvis af raketbatterier til 1500 kr stykket

En sur gammel mands holdning:

Jeg synes det er så banal, ja, tangerer hjernedød, at fyre det skit af for tusindvis ag kroner. Får folk en slags udløsning ??

Ikke noget jeg bruger et sekund at glo på. Vil hellere se på en flot stjerneklar himmel.
Og så jamrer man i januar over, at alt er så dyr. Skat, bil, børneinstitutioner osv. osv. (Men det der er "sjov", har man altid råd til).

Og hvad med forurening ?? Også det synlige: Nytårsdag er der en svineri, på gader og stræder, samt i folks haver.

Håber skidttet snart bliver forbudt. Hvad jeg også tror det gør, er begyndt i en by ovre i Sverige. Så det skal nok brede sig hertil.

Se, det var en ærlig ment bandbulle.

M.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-18 20:13

Tak for svaret Mosebaek.