/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
systemgendannelse
Fra : kj
Vist : 325 gange
200 point
Dato : 02-01-18 13:43

Efter en opdatering er skærdriver og indstillinger i udu, systemgendannelse er umulig da alle gendannelsespunkter er fjernet af opdateringen.
Hvad sker der hvis man vælger nulstillingaf PC'en

Hvad sker der med filer og programmer,

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-01-18 14:04

så sætter du din pc tilbage som den var da du købte den

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-01-18 14:19

Den er købt med Win8 men opdateret til Win10, så det bliver vel til Win 10, men hvad med drivere, programmer m.m.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-01-18 15:30

Hvad brugte du til at opdatere dine drivere med siden det sådan gik i kage?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-01-18 15:32

Og hvad er der sket siden du mener du er nødt til at nulstille?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 02-01-18 15:58

Når du går i gang med nulstilling får du 2 muligheder - enten en frisk win10 installation, eller en nyinstallation hvor du beholder alle dine gamle data. Du må bare ikke have gamle data liggende i downloadfolderen eller i systemfoldere.

Alle dine drivere wil win10 finde på ny, og det er nemt da de allerde er på computeren.

Har du prøvet at afinstallere de drivere som skaber problemer og så genstarte ?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-01-18 17:04

Poten, jeg har ikkeforsøgt noget, alt er gået galt efter en microsoft opdatering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-18 17:17

Du kan hente et installationsmedie hos microsoft og brænde en DVD som kan bruges til at lave en helt ny installation.

Og det er ligemeget om der er kludder i din nuværende installation.
Når win 10 først er installeret gemmer microsoft en lille fil i bios som genkendes, af den nye.

Jeg har netop kørt en ny win 10 ind på en HP for et par dage siden....................men jeg skulle lige ud til HP og hente et par drivere bagefter.

Det må ikke gøres med batteridrift.

DVD hentes her:

Brug edge browseren.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Kig lige efter om du har en 32 eller 64 bit udgave som ses her:
højreklik på start > system > rul ned og kig på OM

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-18 17:19

Filer og installerede programmer bliver væk hvis du ikke vælger opgradering.
Når den spørger efter kode vælger du bare spring over.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 02-01-18 17:46

Og hvis du skal brænde en Win10-ISO fil på en USB, så er bedste program RUFUS.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-18 05:21

under updateringer, find den opdatering du mener gik galt, og øverst på skærmen klik på fjern opdatering. du kan bare fjerne en af gangen indtil du har løst dit problem.
windows vil så senere opdatere igen, og forhåbentlig rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 03-01-18 14:34

Tak for svaret edison.