/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
PocketBook e-boglæser
Fra : olarsen
Vist : 288 gange
200 point
Dato : 02-01-18 12:21

Jeg har fået en PocketBook e-bogslæser, desværre har den store problemer med at hente bøger direkte fra f.eks. Google Play/bøger, skærmen 'fryser'. Jeg fik den i første omgang byttet hos POWER, som heller ikke kunne få den til at virke, desværre er der samme problem med den nye. Er der nogen med lidt erfaring, som kan genkende/hjælpe her.

Jeg kan godt hente bøger ned på min PC og derefter overføre dem til læseren, men det er lidt besværligt og ikke det jeg forventede/ønskede mig.

Dette er min første E-læser, så den skulle gerne komme til at virke

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 02-01-18 16:21

Bøger fra Google Play plejer at være DRM beskyttede og skal en tur omkring en computer først. Her er det udmærket beskrevet:
https://support.saxo.com/E-bøger/Hvordan_læser_jeg_e-bøger_på_en_e-bogslæser%2F%2FPocketBook%3F
/Janus

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-01-18 16:40

Jeg er godt klar over det med DRM beskyttelse, men jeg har f.eks. hentet én Sara Blædel bog ned direkte til min tablet (android) og kunne umiddelbart læse den, den samme bog hentede jeg så ned til min PC, men var nødt til at overføre den til PocketBook, her skulle den så igennem adobes digitale editor for at 'ophæve' kopibeskyttelsen, hvorefter jeg så kunne læse bogen på e-læseren. Men måske det er den eneste vej at gå??

På et tidspunkt, under mit forsøg på at hente en bog fra Google Play, kom en meddelelse om at min e-boglæser skulle opdateres til et nyere Android styresystem, men jeg ved jo ikke om sådan et sag bruger Android styresystem! (jeg ved ikke så meget )

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-18 17:02

Citat
desværre har den store problemer med at hente bøger direkte fra f.eks. Google Play/bøger, skærmen 'fryser'.

Henter via WiFi eller Data - dine indstillinger kan begrænse brugen af Data kørsel og derfor ´låser´ den sig.
Træk ned fra oven, så skulle der gerne komme en ´menu´ frem hvor du kan vælge WiFi - ellers gå ind i telefonens indstillinger og se om du kan rette noget under Data eller Wifi.
Kan muligvis også have noget at gøre med strømforbrug og om telefonen/ skærmen lukker ned efter X antal minutter.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-01-18 17:18

ØØHHHH 'mig-selv', du er vist langt væk fra emnet, tror ikke du kender en PocketBook??
Det er en e-læser á la Kindle . . . bare ikke så dyr!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-18 19:09

Citat
ØØHHHH 'mig-selv', du er vist langt væk fra emnet, tror ikke du kender en PocketBook??

ups

Citat
men jeg ved jo ikke om sådan et sag bruger Android styresystem

Skulle man tro når den henter fra Play.
Du må kende navnet på din ´læser´ og gå ind på dens hjemmeside og finde ny software/ opdateringer - hvor det så skal installeres?? måske via usb hvis ikke der er internt lager du kan bruge.
Og måske skal du starte opdatering som på en telefon ved at holde Start og lydknappen inde samtidig ved opstart af læsere, hvor der så kommer en menu frem.
Bare et muligt gæt, da du har ret i at jeg intet kender til den slags

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-18 19:17

PocketBook bruger et Linux styresystem og kan ikke agere sammen med Googles Play butik på samme måde som Android mobiltelefoner og tablets.
Jeg bruger programmet Calibre med et plugin herfra
https://apprenticealf.wordpress.com/2012/09/10/calibre-plugins-the-simplest-option-for-removing-most-ebook-drm/
til at fjerne DRM beskyttelsen inden jeg kopierer bøgene til ebogslæseren

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 02-01-18 22:10

Tak for svaret JanusN.
Det var nok svaret på mit spørgsmål. Så kan jeg da endelig komme videre.