/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HD ...med 'luft'?
Fra : molokyle
Vist : 292 gange
500 point
Dato : 23-12-17 13:28

I 'gamle dage' skulle en alm. mekanisk harddisk køre i vakuum for at virke.

Iflg. denne Harddisk; 'Head/pick-up parking repair' -video er det måske ikke længere tilfældet?

??? </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-17 13:29

Video? Hvor blev den af?

https://www.youtube.com/watch?v=zAMjdrUf9V4

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-17 13:30
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-17 13:39

Get the point? ;--)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-12-17 13:49

Fjern S i http

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-12-17 13:50

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-17 14:50

Hvad med de 3 kg støv som hænger i luften - kommer det slet ikke og driller læsehovedet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-17 21:54

Mig bekendt går en mekanisk disk i udu, hvis der er 'vindmodstand' under rotering af disken ca. 5.200 rtpm. (omdrejninger i minuttet) ..eller derover, fysisk fordelt på 3½ tomme luft mm. ..eller deromkring.

Det er jo en mindre cyklon/orkan målt i vindhastighed som læse-/skrivehovedet i så fald skal navigere frem/tilbage i?

..oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-17 22:00

Jeg har en 250 Gb. SATA som lider under 'problemet: Klik ..klik ..klik ..buuueeehh...

NO BOOT !

Tror jeg gør forsøget. Den er jo alligevel afskrevet for længst ...selvom der er masser af:
Store Patter ..på den.
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 500 point
Dato : 24-12-17 04:04

Meningen med den omtalte video er, at man udfører 'operationen' og derefter straks overfører indholdet til en anden frisk harddisk.

Og det gøres netop fordi at den åbnede harddisk kan 'futte af', for evigt, efter den har været udsat for atmosfærisk luft og de store mængder støv der er i luften.

Så operationen udføres kun på den måde for at gøre et aller sidste forsøg på at redde data fr en død disk, hvor læsehovederne 'hænger'!
Forvent ikke at en åbnet disk vil køre særlig længe.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-17 17:14

Dét er svaret dogvillestar

..og Glædelig Jul til ALLE </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-12-17 18:15

I lige måde