/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
AVG antivirus sluger strøm
Fra : Lincoln1242
Vist : 188 gange
100 point
Dato : 20-12-17 10:36

Jeg har en LG G3, som jeg har AVG antivirus-appen installeret på.

Problemet er at appen pludselig dræner batteriet på ingen tid. Når jeg ser hvilke apps, der bruger/har brugt strøm, så tegner AVG sig for 30-40%, selv når telefonen ikke bruges. Jeg kan godt ind og stoppe appen manuelt, men går jeg ind og tjekker batteriforbruget efter 1 min., så er AVG igen i fuld gang med at tømme batteriet.

AVG kan tømme batteriet på 6-10 timer, så jeg er konstant nødt til at oplade telefonen.

Hvordan kan jeg begrænse AVG’s forbrug af strøm, ud over at afinstallere appen!?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-12-17 12:04

Pudsigt, AVG mener

Ifølge en undersøgelse fra antivirusselskabet AVG indtager Facebook nemlig førstepladsen som den største batterisluger blandt apps, der kører videre i baggrunden, selv når du ikke bruger dem.
https://www.bt.dk/forbrug/disse-apps-draener-dit-batteri-for-stroem

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 21-12-17 14:19

AVG tjekker vel alle dine apps og således kommer avg til at bruge strøm sammen med de apps der er åbne. Luk evt de apps du ikke bruger hele tiden.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-12-17 21:46

Selv om jeg lukker alle apps, og stopper deres strømforbrug i menuen strømstyring, så kører AVG ufortrødent videre og bruger strøm. Jeg har pt. afinstalleret appen, da frustrationen over at skulle oplade telefonen 2 gange dagligt blev for stor.

Jeg har prøvet at skrive til AVG, men har endnu ikke fået et svar.

Annuller spørgsmålet
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-01-18 10:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg endte med at måtte slette appen, da det ikke var muligt at begrænse dens strømforbrug.