/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Hvad skriver man i fødselsdag kort ?
Fra : bodillouise
Vist : 357 gange
50 point
Dato : 12-12-17 18:30

Min mor bliver 70 år. Hvad ville i skrive i et kort (gerne er rim eller lille digt) ?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-12-17 10:00

"Hej Mor - Hjertelig Tillykke med Fødselsdagen."

Ved godt at det er en gammel traver, men den virker hver gang

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-12-17 11:23

Til en 70 årig dame hedder det ikke hej
Det hedder Kære mor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-17 17:13

Hos os på de 70 og 70+ kan det da godt hedde hej.
Der kunne også stå "jeg/vi kommer snart og besøger dig -:)" og den smiley kender hun nok.

Eyvind fra 1943

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-17 17:51
Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 25 point
Dato : 17-12-17 20:43

Til nære familiemedlemmer skal man da skrive KÆRE. hvis man skriver hej er det ret så upersonligt. JEG sætter en ære i ALTID at skrive meget personlige kort til specielle lejligheder....... og det er noget man forventer og værdsætter. Nu laver jeg så altid selv mine kort med udgangspunkt i et foto af vedkommende, gerne udsat for photoshop.
Men da spørgeren åbenbart ikke kan finde et købekort med de banale fraser, findes der også sjove kort. Vi kender jo ikke vedkommendes mor og omgangstone iøvrigt. Når man spørger herinde er det vel fordi det skal være noget særligt.... og hvad skal vi foreslå?
Ingelein

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-12-17 09:38

Kære mor du ønskes hjertelig tillykke med fødseldagen og alt godt fremover.
Evt også: Tak for vi måtte være med ved festen.
Eller evt. vi ses efter nytår
eller andet.

Du kan gå ind på Google og finde fine vers. skriv Bare: Tekst på fødselsdagskort 70 år.
og læs de forskellige forslag. Smart og nem ikke.
Mvh Eigil

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 20-12-17 05:23

Tak for svaret ingelein.