/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Dreamweaver mx 2004 problem
Fra : Eyvind
Vist : 261 gange
100 point
Dato : 05-12-17 10:36

Jeg har skiftet hotel fra web10 til unoeuru (web10 er solgt til unoeuro)

Min hjemmeside fulgte med over og jeg har installeret programmet Dreamweavwer mx 2004.
Hjemmesiden har jeg oprindelig bygget med Dreamweaver for en del år siden.
Jeg kan se og røre og rette på min hjemside....................altså lige bortset fra at rettelser ikke ses når jeg kigger på siden. Heller ikke et par dage efter.

Så hjælp til opsætning søges.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 05-12-17 11:38

Har du prøvet at trykke F5 når du har rettet og er inde på siden igen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-17 13:09

Ja - og kigge fra en anden browser.
Jeg retter gemmer og ved ikke om den oploader.
Næste gang jeg åbner dreamweaver kan jeg stadig se rettelsen som kun er lidt tekst.

Jeg gætter på, at der mangler noget i indstillingerne......................men hvad.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-17 14:07

Da jeg rodede med hjemmesider, var der visse filer man skulle give tilladelse for at rette i dem.
https://shopplugin.net/kb/giving-the-web-server-write-permisssions/
Citat
Jeg retter gemmer og ved ikke om den oploader.

Gem dit arbejde i en mappe og dette til at uploade med:
https://filezilla-project.org/client_screenshots.php

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-17 19:39

Det må være stien til din nye udbyder det er galt med.
Jeg bruger også Dreamweaver, men jeg oploader mine rettelser via FTP.
Den måde du gør det på er hurtigere og nemmere, men jeg har altid brugt FTP for at der ikke skulle ske fejl.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-17 21:19

>Det må være stien til din nye udbyder det er galt med.<
Det har du nok ret i, for hjemmesiden er netop flyttet fra web10 til unoeuro.
Samtidig blev dns styringen også flyttet til unoeuro fordi jeg ikke fandt ud af, at få gratisdens.dk til at pege på det nye hotel. Jeg har altid brugt Dream på den direkte måde da det ikke er så vigtigt hvad jeg laver på den lille hjemmeside.
For så at gøre det endnu svært har jeg installeret p Dream på en anden computer, fordi jeg ikke rigtig ved hvor harddisken med den gamle dream ligger.
Men jeg må da have nogenlunde forbindelse, da jeg ved hjælp af Dream hentede / kom i kontakt med hele min hjemmeside. Jeg kan rette og gemme - men resultatet vises ikke på siderne.
Det er noget tid siden jeg har arbejdet med den hjemmeside.

Jeg har også lavet en ny hjemmeside, med wordpress, som er nemt og der skal flere redaktører på en dag. Men wordpress er bestemt ikke til at styre ret meget ud over de færdige skabeloner.

Jeg får heller ikke lov i Dream til at vise resultat i browser som jeg plejede.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-12-17 00:14

Citat
Jeg får heller ikke lov i Dream til at vise resultat i browser som jeg plejede.

Tillad aktivt indhold
https://imgur.com/a/hEdPw

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-17 14:54

V - tillad aktivt indhold......................hjalp ikke.
Nu har jeg skrevet til mit hotel.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-17 19:05

Tak for svaret for_lækker. Du fik mig til at prøve nogle ting.
Og nu virker det.

Eyvind.