/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forårsruller
Fra : mig-selv
Vist : 283 gange
100 point
Dato : 04-12-17 19:35

hvordan friture/ gryde steger i dem?

Mine ´smider´ altid indholdet før der stegt færdige, frosne eller optøet.

På panden går det rimeligt godt.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-12-17 09:49

PRØV AT GIVE DEM LIDT "LIM" MED EN ÆGGEBLOMME, DET HOLDER PÅ DEM.

MVH AG112

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-12-17 06:46

Citat
Mine ´smider´ altid indholdet før der stegt færdige, frosne eller optøet.

Din olie er for varm!

Skru lidt ned, så revner de ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-12-17 08:33

De revner ikke, indholdet løber ud af enderne, men det er vel det samme.

Har også prøvet at smide dem i kold olie der varmes langsomt op.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-12-17 09:25

NÅR DU STARTER MED AT RULLE DEM, SKAL DU BUKKE ENDERNE IND OVER FYLDET FØRST, DEREFTER RULLE RESTEN AF DEJEN OMKRING PÅ NORMAL VIS, OG SÅ "LIME " DEN SAMMEN MED ÆGGEBLOMME (HVIDEN SKAL IKKE MED) SÅ KAN DE IKKE KOMME TIL AT "SMIDE" INDHOLDET UD

MVH AG112

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-12-17 12:34
Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-17 22:52

Citat
https://www.google.dk/search?q=daloon+for%C3%A5rsruller&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifqd2HpfXXAhVrDJoKHZogCNAQ_AUICigB&biw=1164&bih=530#imgrc=SRqvlwevCQ3pLM:

Dem kan fyldet såmænd også "poppe" ud af hvis man er for længe om, at stege dem.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-18 21:25

Tak for svaret Troldepige.
Men de skal trods alt også være varme inden i, og ikke en klat is = dybfrost.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-01-18 22:05

Min erfaring er, at fyldet "popper" ud af enderne på de frosne når de er ved at være færdige, måske bare lige mangler lidt farve.

Tak for point.