/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Ustabil internet forbindelse.
Fra : ara
Vist : 336 gange
100 point
Dato : 04-12-17 17:21

Hej.

Vi har haft internet fra EWII i snart 5 år uden de store problemer.
Men de sidste to måneder kører det ikke helt stabilt. Vi bliver smidt af og kan ikke komme på nettet igen.

Har haft fat i den og de siger at forbindelsen til os er ok.

Så fejlen må ligge hos os.
Vi har en Asus RT-N56 U router som jo ikke er ny. Kan det være at den er blevet for gammel?

Da jeg ville logge på den idag skrev den følgende.

Indstillingerne er blevet opdateret. Nu opdateres hjemmesiden.
Der er foretaget ændringer i IP-adressen eller portnummeret. Du vil nu blive afbrudt fra RT-N56U.
For at få adgang til indstillingerne for RT-N56U, skal du genoprette forbindelsen til det trådløse netværk og bruge den opdateret IP-adresse og portnummer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-12-17 19:20

Citat
skal du genoprette forbindelsen til det trådløse netværk

Kunne lyde som om der er ´arbejde´ på master i nærheden af dig, som kræver du logger ind med koder osv.
Men er det trådløst eller med kabel du har problemet.

Hvis du logger af Router hver dag/nat? skal du jo på nettet når du starter Routeren igen, og måske husker din pc ikke koderne

Kommentar
Fra : ara

Dato : 04-12-17 19:22

Det er både trådløs og kabel der er problemer med.

Routeren kører altid og jeg logger ikke af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-12-17 19:23

Citat
Hvis du logger af Router hver dag/nat?

Der skulle stå - hvis du slukker Routeren, så henter den som regel en ny IP adresse hver gang, men det burde ikke være et problem.

Prøv at ring til selskabet, sidste år havde jeg et lignende problem og fik tilsendt en ny router - min gamle var knap 10 år gammel og kunne ikke følge med mere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-12-17 19:31

Citat
Har haft fat i den og de siger at forbindelsen til os er ok.

Så den ikke, men det kan sagtens tage fejl, især hvis du ikke har haft tekniker besøg.
Da jeg havde problemet sagde de at jeg havde for høj hastighed og satte den ned og alt OK = og jeg var ikke hjemme eller router var lukket, men sikker var de i sagen.

Jeg snakkede så med flere?? og den sidste sendte mig en ny som virker

Kommentar
Fra : ara

Dato : 04-12-17 20:00

Routeren er min egen da den Ewii tilbød var af dårlig kvalitet.

Så de kan ikke hjælpe mig da det ikke er deres router.
Det som de kan se er at de har forbindelse til selve fiberboksen der sidder inde hos mig.

Men er en router "færdig" når den er 5 år gammel?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-12-17 20:06

Ikke nødvendigvis. Har du prøvet at resette den med en papir clips? der er et lille hul, som du kan stikke den ind i, så genstarter den.

Det kan godt tage op til 10 min, før den har alle adresser på plads.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 04-12-17 23:18

Hmmm, mærkelig besked. Routeren har jo fire LAN-porte som jeg ville foretrække.

Jeg har selv haft et problem som ligner din. En router er reelt en lille computer som alene er sat til at sortere de datapakker som kommer til den de rigtige steder hen - og evt. blokere for dem. Ligesom alle andre computere kan sådan en gå ned. Årsagerne til dette kan være mange.

I mit tilfælde var det en forbindelse inde i et komponent på hovedprintet som var blevet ustabilt. Dette betød at den først gik ned en gang om måneden og til sidst flere gange om dagen hvor den så blev skiftet ud.

Ethvert stykke elektronik kan sagtens gå i stykker efter en kortere årrække. Min egen router holdt ikke meget længere medens en af mine bekendte har en magen til som nu har holdt i 15 år. Så der kan ikke siges noget endegyldigt for hvor længe den slags holder.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 05-12-17 16:19

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.